eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kryzys a wydatki świąteczne Polaków

Kryzys a wydatki świąteczne Polaków

2011-12-08 10:36

Przeczytaj także: Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?


Zmiany w wydatkach na prezenty gwiazdkowe związane są także z wiekiem: najmłodsi respondenci (18-24) najczęściej deklarują zwiększenie świątecznego budżetu na prezenty (co w większości tłumaczą wzrostem dochodów). Natomiast respondenci z najwyższych kategorii wiekowych (45-54 lata i 55 lub więcej lat) najczęściej zmniejszają swój budżet na prezenty (odpowiednio 53% i 26%).

fot. mat. prasowe

Przyczyny zmniejszenia wydatków na prezenty gwiazdkowe w porównaniu z 2010 r.

Przyczyny zmniejszenia wydatków na prezenty gwiazdkowe w porównaniu z 2010 r.

fot. mat. prasowe

Przyczyny zwiększenia wydatków na prezenty gwiazdkowe w porównaniu z 2010 r.

Przyczyny zwiększenia wydatków na prezenty gwiazdkowe w porównaniu z 2010 r.


Jak pokazują wyniki badania, respondenci najchętniej kupiliby w serwisach zakupów grupowych tradycyjne prezenty, takie jak: książki (20%), zabawki (18%) oraz kosmetyki i perfumy (odpowiednio 14% i 13%). Popularność serwisów zakupów grupowych potwierdzają też wyniki ,,Wielkiego badania świątecznego” przeprowadzonego przez MyDeal.pl i Merlin.pl na Facebooku: z ankiety wynika, że aż 70% z prawie 4000 respondentów kupi prezenty w sieci, a 55% z nich deklaruje, że skorzysta z sekcji MyDeal Prezenty oferującej propozycje upominków świątecznych.

fot. mat. prasowe

Miejsce zakupu prezentów gwiazdkowych w porównaniu z 2010 r.

Miejsce zakupu prezentów gwiazdkowych w porównaniu z 2010 r.

Nadal najpopularniejszym miejscem robienia świątecznych zakupów są tradycyjne sklepy, a w szczególności drogerie i sklepy odzieżowe. Jednak w tym roku trzecim miejscem, w którym Polacy poszukają niespodzianek dla najbliższych, będzie Internet. Aż 35% respondentów zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).

fot. mat. prasowe

Wymarzone prezenty w serwisach zakupów grupowych

Wymarzone prezenty w serwisach zakupów grupowych


Informacja o badaniu
Badanie ,,Świąteczne preferencje Polaków” zostało przeprowadzone w terminie 21-26 listopada 2011 przez agencję badawczą Gemius na zlecenie serwisu zakupów grupowych MyDeal.pl.

Badanie zrealizowane zostało za pomocą ankiety internetowej metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. W badaniu wzięło udział 1000 Internautów w wieku 18+.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: