eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów używanych I-VI 2011

Sprzedaż samochodów używanych I-VI 2011

2011-09-22 09:11

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów używanych I-VI 2010


Co w sieci krąży?

Porównując I półrocze 2010 i 2011 roku, pierwsza piątka najczęściej wystawianych na sprzedaż marek pozostała bez zmian – oprócz Volkswagena, najchętniej sprzedawane na stronach otoMoto.pl były Opel, Ford, Renault i Audi. W tym samym czasie, serwis otoMoto.pl odnotował duży spadek w rankingu Fiata, który w zeszłym roku uplasował się na 6 miejscu, a w tym roku spadł na ostatnią pozycję top 10 najczęściej wystawianych na sprzedaż marek. Z rankingu wypadła Toyota, a na 7 miejscu w zestawieniu pojawiła się nieobecna w zeszłym roku w pierwszej dziesiątce Skoda.

Octavia i Fabia znalazły się również w zestawieniu 10 najczęściej oferowanych na sprzedaż modeli. Czołowa trójka sprzedawanych w I połowie 2011 roku modeli również nie uległa zmianie w stosunku do I półrocza 2010 roku. Na czele wciąż utrzymuje się Opel Astra (3 pozycja), ale Opel Vectra odnotował mocny spadek – z 4 na 8 miejsce. Z zestawienia wypadł zupełnie Opel Corsa.

fot. mat. prasowe

10 modeli samochodów najczęściej oferowanych na sprzedaż oraz 10 marek samochodów najczęściej oferow

10 modeli samochodów najczęściej oferowanych na sprzedaż oraz 10 marek samochodów najczęściej oferowanych na sprzedaż w serwisie otoMoto.pl


Średnie ceny najbardziej popularnych modeli

Spośród najczęściej wystawianych na sprzedaż modeli VW i Opla - Golfa i Astry, najwięcej oferowano egzemplarzy z 2001 roku. Więcej trzeba było zapłacić za Golfa – średnio 17,3 tys. zł, przy czym za Astrę życzono sobie średnio niecałe 14 tys. zł. Analogicznie, modele trzy lata starsze kosztowały 12,6 tys. zł za Golfa i 8,8 tys. za Astrę. Ciekawostką jest, że większy VW Passat z 1998 roku kosztował niewiele więcej niż Golf z tego samego roku – średnio 13,3 tys. zł. Za model z 2001 roku sprzedający życzyli sobie średnio 20 tys. zł.

Spośród modeli aut najchętniej wystawianych w serwisie w I półroczu bieżącego roku, najmłodsza była Skoda Octavia. Najczęściej sprzedawane roczniki to 2006 i 2007 – średnia cena ofertowa wyprodukowanych w tych latach modeli to odpowiednio 32 tys. zł i 36,7 tys. zł.

Kupujemy stare, ale jare

Według doniesień Samar, średni wiek samochodu jeżdżącego po polskich drogach to 12 lat. Dane serwisu otoMoto.pl nie wskazują, aby coś miałoby się w tej kwestii zmienić – w I połowie 2011 roku, na rynku wtórnym odnotowano największą podaż samochodów wyprodukowanych w latach 1998-2002.

Najczęściej szukamy samochodów z silnikami o pojemności 1.9 i 2.0. Zdecydowanie więcej pojawia się zapytań o diesle – były one wyszukiwane dwa razy częściej, niż silniki benzynowe.

"Pojemność silnika w przedziale do 2 litrów jest najczęściej wyborem kompromisowym, pozwalającym na zredukowanie kosztów użytkowania auta. Moce uzyskiwane przez takie motory umożliwiają stosunkowo komfortową podróż i przyzwoite osiągi, przy zużyciu rozsądnych ilości paliwa. Na taki wybór wpływa z pewnością również fakt, że przy silniku o pojemności większej niż 2000 cm3 wzrasta koszt ubezpieczenia samochodu. Kupując kilkunastoletni samochód trzeba także brać pod uwagę możliwość jego serwisowania i napraw. Dlatego rolę przy decyzji o wyborze wielkości silnika będzie odgrywać także dostępność i koszt części zapasowych. Im popularniejsze silniki, tym koszt części zamiennych będzie niższy, a ich dostępność – większa" – komentuje Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.

poprzednia  

1 2

Ceny mieszkań IX 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: