eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a społeczna odpowiedzialność biznesu

Polacy a społeczna odpowiedzialność biznesu

2011-07-12 11:50

Polacy a społeczna odpowiedzialność biznesu

Społeczna odpowiedzialność biznesu - skojarzenia © fot. mat. prasowe

Zdaniem Polaków społeczna odpowiedzialność biznesu powinna bardziej koncentrować się na pracownikach niż na społeczności lokalnej - wynika z Universum Topical Report.

Przeczytaj także: Trendy CSR 2014

Nastawieni na siebie

Polacy są nastawieni na siebie. Ich najczęstszym skojarzeniem z biznesem odpowiedzialnym społecznie jest troska o zdrowie i samopoczucie pracowników (46%). Na drugim miejscu plasuje się kultura organizacyjna, która szanuje pracowników (39%). Dopiero w dalszej kolejności respondenci wymienili respektowanie praw człowieka (37%), wspieranie rozwoju społeczności lokalnej (32%) i stosowanie etycznych zasad w biznesie (22%). Dbałość o środowisko naturalne zajmuje szóste miejsce z wynikiem 19%.

Panie bardziej idealistyczne

Co ciekawe CSR (Corporate Social Responsibility) kojarzy się z troską o pracowników głównie mężczyznom (64%). Na tę odpowiedź wskazało jedynie 38% kobiet. Dla pań ważniejszym zadaniem odpowiedzialnego biznesu jest respektowanie praw człowieka – zarówno w środowisku pracy, jak i na każdym etapie produkcji.

fot. mat. prasowe

Społeczna odpowiedzialność biznesu - skojarzenia

Społeczna odpowiedzialność biznesu - skojarzenia


Europa bardziej eko

W zagranicznych przedsiębiorstwach już od lat mówi się o CSR. Ma to swoje odzwierciedlenie w badaniach. Europejczycy na pierwszym miejscu stawiają działalność na rzecz rozwoju społeczności lokalnej (44%). Choć bardzo istotne są dla nich także dbałość o zdrowie i samopoczucie pracowników (41%) i atmosferę szacunku (39%). Są też bardziej świadomi zagrożeń dla środowiska naturalnego (37%). Międzynarodowe korporacje coraz odważniej przemycają te idee na polski rynek.

Wzorowa firma

Pracownicy pozytywnie oceniają firmy, które angażują swoich pracowników w wolontariat i działalność na rzecz organizacji dobroczynnych. Szczególnie, jeżeli służy to jednocześnie budowaniu zespołu. Zatrudnieni coraz częściej zwracają też uwagę na to, czy ich pracodawca rozsądnie wykorzystuje zasoby naturalne, czy segreguje odpady.

Dodatkowym atutem jest przyczynianie się do rozwoju społeczności lokalnej – wszak z inwestycji korporacji korzystają także rodziny pracowników.

Informacje o badaniu
Universum Topical Report – badanie przeprowadzone w 2010 r. na próbie ponad 6000 osób w kilku europejskich krajach.

Przeczytaj także: Raporty CSR 2013 Raporty CSR 2013

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: