Polacy a społeczna odpowiedzialność biznesu
2011-07-12 11:50
Społeczna odpowiedzialność biznesu - skojarzenia © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Trendy CSR 2014
Nastawieni na siebiePolacy są nastawieni na siebie. Ich najczęstszym skojarzeniem z biznesem odpowiedzialnym społecznie jest troska o zdrowie i samopoczucie pracowników (46%). Na drugim miejscu plasuje się kultura organizacyjna, która szanuje pracowników (39%). Dopiero w dalszej kolejności respondenci wymienili respektowanie praw człowieka (37%), wspieranie rozwoju społeczności lokalnej (32%) i stosowanie etycznych zasad w biznesie (22%). Dbałość o środowisko naturalne zajmuje szóste miejsce z wynikiem 19%.
Panie bardziej idealistyczne
Co ciekawe CSR (Corporate Social Responsibility) kojarzy się z troską o pracowników głównie mężczyznom (64%). Na tę odpowiedź wskazało jedynie 38% kobiet. Dla pań ważniejszym zadaniem odpowiedzialnego biznesu jest respektowanie praw człowieka – zarówno w środowisku pracy, jak i na każdym etapie produkcji.
fot. mat. prasowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu - skojarzenia
Europa bardziej eko
W zagranicznych przedsiębiorstwach już od lat mówi się o CSR. Ma to swoje odzwierciedlenie w badaniach. Europejczycy na pierwszym miejscu stawiają działalność na rzecz rozwoju społeczności lokalnej (44%). Choć bardzo istotne są dla nich także dbałość o zdrowie i samopoczucie pracowników (41%) i atmosferę szacunku (39%). Są też bardziej świadomi zagrożeń dla środowiska naturalnego (37%). Międzynarodowe korporacje coraz odważniej przemycają te idee na polski rynek.
Wzorowa firma
Pracownicy pozytywnie oceniają firmy, które angażują swoich pracowników w wolontariat i działalność na rzecz organizacji dobroczynnych. Szczególnie, jeżeli służy to jednocześnie budowaniu zespołu. Zatrudnieni coraz częściej zwracają też uwagę na to, czy ich pracodawca rozsądnie wykorzystuje zasoby naturalne, czy segreguje odpady.
Dodatkowym atutem jest przyczynianie się do rozwoju społeczności lokalnej – wszak z inwestycji korporacji korzystają także rodziny pracowników.
Informacje o badaniu
Universum Topical Report – badanie przeprowadzone w 2010 r. na próbie ponad 6000 osób w kilku europejskich krajach.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Strategia CSR to rzadkość
-
CSR i jego rola w kryzysie firmy
-
Polskie firmy i praktyki CSR
-
Czym dla pracowników jest kultura organizacyjna?
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
-
4 sposoby na personal branding CEO
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
-
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?