eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011

2011-06-15 09:48

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011


Biura podróży

fot. mat. prasowe

Ranking biur podróży

Ranking biur podróży


Itaka lekko w dół. Wygląda na to, że tegoroczne poszerzenie kierunkowe i ofertowe portfeli wielu touroperatorów powoli zabiera klientów dotychczasowemu liderowi. Co prawda opolanie wciąż są na prowadzeniu, ale ich wskaźniki punktowe w naszych portalach maleją. W maju oferty Itaki wybrało 17 proc. klientów - o 7 proc. mniej niż przed rokiem (maj 2010 – 24 proc.). Spadek zauważalny jest także w zestawieniu porównawczym, miesiąc do miesiąca. W kwietniu tego roku oferty Itaki wybrało bowiem 20 proc. klientów.

Mimo spadków Itaka wciąż pozostaje liderem wśród touroperatorów z 8 proc. przewagą nad kolejnym w zestawieniu graczem. Miejsce drugie w maju należy do biura Exim Tours, którego oferty wybrało 9 proc. rezerwujących klientów. Warto to zauważyć i pogratulować sukcesu, bo przed rokiem Exim Tours nie znalazł się w ogólne w naszym punktowanym rankingu.

Miejsce trzecie jest w maju bardzo szerokie, bowiem na jednym stopniu podium stanęły obok siebie biura: Alfa Star, Wezyr, Oasis Tours i Rainbow Tours. Wszystkie z 8 proc. udziałem w majowej sprzedaży.

Na czwartym miejscu biura Sun&Fun oraz Sky Club z 7 proc. wynikiem, a rankingową stawkę maja zamyka Triada, po której oferty sięgnęło 5 proc. portalowych klientów.

Rezydenci

Rezydenci Ecco Travel na piątkę. Taki jest wynik majowego rankingu najlepszych pracowników terenowych w portalowym programie OPINIE. W awansie rocznym zdecydowanie widać postępującą pracę poznańskiego biura w tej kategorii.

fot. mat. prasowe

Ranking rezydentów

Ranking rezydentów


Na drugim miejscu z małą stratą do lidera znalazło się biuro Exim Tours, którego pracownicy ocenieni zostali na 4,8 pkt. na 5 możliwych do uzyskania. Trzecie miejsce miesiąca i brązowe laury zestawienia trafiają do rezydentów Grecosa za 3,8 pkt. ocenę ich pracy.

Pozycja czwarta przypada w maju pracownikom Rainbow Tours (3,8 pkt.), a piąta - zamykająca zestawienie – do rezydentów Alfa Star (3,7 pkt.).

Katalog, a realia

W kategorii najlepszej relacji opisu katalogowego do sytuacji rzeczywistej na miejscu wypoczynku wygrywa ponownie Ecco Travel. Zdaniem klientów pozostawiających swoje oceny w portalowym programie OPINIE marketingowcy poznańskiego organizatora wypoczynku zasłużyli na najwyższe uznanie i maksymalne 5 pkt.

Drugie miejsce, podobnie jak w poprzedniej kategorii, trafia do biura Exim Tours. Tu sztaby przygotowujące katalogi sezonowe wywiązały się ze swojej pracy na 4,7 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.

fot. mat. prasowe

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Zgodność oferty katalogowej z realiami


Trzecia pozycja to równoległe uznanie dla biur: Logos Travel, Rainbow Tours, Lekier oraz Konsorcjum Biur Podróży. Wszyscy wymienieni na tej pozycji gracze otrzymali od swoich klientów ocenę 4,0 pkt.

Miejsce czwarte tej kategorii należy w maju do Grecosa, który uzyskał 3,9 pkt., a piąte ex aequo, z wynikiem 3,8 pkt., do pracowników biur Alfa Star oraz Sun&Fun.

Dojazd

9 na 10 klientów dokonujących zakupu ofert turystycznych w maju wybrało propozycje z transportem lotniczym. Stawiamy ewidentnie na szybkość , prostotę i bezpieczeństwo naszej wakacyjnej podróży. Jeśli do tego dołożymy dostępność ofertową z każdego portu regionalnego w Polsce taki wynik zupełnie przestaje dziwić.

Oferty z dojazdem własnym wybrało zaledwie 3 proc. majowych klientów, a na podróże autokarowe zdecydowało się 7 proc. kupujących.

Wszystkie 3 grupy transportowe utrzymały identyczny wynik jak przed rokiem.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: