eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Tworzenie przyjaznych stron WWW

Tworzenie przyjaznych stron WWW

2004-12-08 01:21

Przeczytaj także: Projektowanie stron WWW: co irytuje internautów


W3C (World Wide Web Consortium)

Jest to organizacja tworząca standardy internetowe – jej zadaniem jest uczynienie internetu uniwersalnym środowiskiem wymiany informacji. Istotną częścią tej działalności jest WAI (Web Accessibility Initiative), projekt, którego celem jest promocja dostępności. Zgodność z WAI również w Unii Europejskiej jest obowiązkowym wymogiem dla stron administracji rządowej i samorządowej. Tym bardzie powinna być przestrzegana przez firmy.

Jednym z zaleceń WAI jest, aby stosowane na stronach www grafiki zawsze wyposażać w komentarz, który pojawi się w momencie, gdy nie będzie można pokazać grafiki. Korzyści z takiego postępowania jest kilka. Osoby niewidome zamiast grafiki dostaną jej opis recytowany przez elektronicznego lektora, natomiast ludzie, którzy mają wyłączone pobieranie grafiki nie zostaną pozbawieni informacji.

Pamiętajmy też, że konstruując wyszukiwarki musimy zastanowić się nad tym, jak pomożemy użytkownikom mającym problemy z ortografią (także obcokrajowcom). Bez naszej pomocy mogą oni nie znaleźć interesujących ich informacji. Stosuje się zatem korektę ortograficzną, która może proponować listę prawdopodobnych poprawnych wyrazów.

Sprawdź, czy twoja strona jest przyjazna

Pod adresem znajduje się darmowe oprogramowania do sprawdzenia zgodności stron ze standardami dostępności. Warto sprawdzić, czy nasza strona jest przyjazna.

WARTOŚCIĄ STRONY JEST JEJ PRZEKAZ

Nowym trendem jest dostarczanie zawartości stron przez firmy projektujące serwisy www. Skorzystanie z doświadczenia i umiejętności copywriterów i redaktorów pracujących w agencjach interaktywnych wyda-je się bardzo dobrym pomysłem zwłaszcza w firmach mniej doświadczonych w sieciowej kulturze.

Ważne też, że już przygotowując zwartość serwisu trzeba myśleć o tym, jak będziemy go reklamować. Tak wiele jest w sieci stron konkurencyjnych, że co-raz trudniej zwrócić uwagę na swoją. Od samego początku pamiętajmy o tym, że strona powinna zostać wysoko zaindeksowana w wyszukiwarkach. Właśnie poprzez wyszukiwarki, takie jak Google, ludzie najczęściej trafiają na strony. Tak więc dobra pozycja w wynikach wyszukiwania to darmowa reklama. Należy zatem przygotować odpowiednie meta tagi, które zawierają opis strony, a następnie dodać serwis do kolejnych wyszukiwarek, uwzględniając ich specyfikację.

Google swoją ocenę jakości stron opiera między inny-mi na ilości linków z innych serwisów, które prowadzą na nasz. Zatem dobrym pomysłem byłaby wymiana linkami z inną stroną o podobnej tematyce. Google uzna, że jeśli linki do naszej strony znajdują się na innych, to skoro jest polecana – musi być dobra.

Warto zastanowić się też nad płatną reklamą. Internet daje przecież możliwość bardzo precyzyjnego targetowanie reklamy. Przykładowo możemy określić, że chcemy, by na naszą stronę wchodzili głównie dyrektorzy firm z centralnej Polski. Zamówienie tego typu reklamy nie stanowi problemu, a koszt dotarcia do jednej osoby jest dużo niższy niż w przypadku reklamy radiowej czy prasowej. Ponadto tradycyjne kanały reklamy nigdy nie pozwolą na tak wysoką mierzalność wyników kampanii. Dlatego właśnie tak wiele firm, chcąc dotrzeć do specyficznych grup odbiorców, wy-biera internet jako medium reklamowe.

Wartościowe serwisy www przynoszą swym właścicielom wymierne korzyści. Obniżają koszty działań marketingowych i PR, poszerzają grupę odbiorców, tworzą społeczności oddanych klientów i wspierają budowanie marki. To korzyści, jakich nie wolno utracić zarówno małym, jak i wielkim firmom. Ważne więc, by do tworzenia stron firmowych podchodzić z rozwagą i zrozumieniem tego, jak będą one działać na naszych klientów. Tylko takie podejście gwarantuje ich zadowolenie, a nasz zysk.


Tomasz Karwatka, jest menedżerem w agencji interaktywnej Janmedia Interactive, kontakt: tkarwatka@janmedia.com



Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
Przeczytaj także: Jakie webmaster robi błędy Jakie webmaster robi błędy

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: