eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 4 lata przygotowań do Euro 2012

4 lata przygotowań do Euro 2012

2011-04-22 12:20

Przeczytaj także: Przygotowania do Euro 2012 - podsumowanie 2010


Zaawansowane prace trwają również nad Polish Pass, czyli pierwszym tego typu produktem w Polsce. Polish Pass będzie zunifikowanym dokumentem, dystrybuowanym drogą internetową i będzie zapewniał kibicom potwierdzenie rezerwacji hotelowej, wykupienia biletu na komunikację miejską oraz międzymiastową i ubezpieczenia zdrowotnego. Polish Pass będzie dostępny od grudnia 2011 roku.

Dziedzictwo Turnieju, czyli co Polska zyska dzięki Euro 2012?


Przygotowania do Euro 2012 w Polsce są koordynowane przez PL.2012, spółkę celową Ministerstwa Sportu i Turystyki. Przygotowania są realizowane według Mapy Drogowej, dokumentu zaakceptowanego przez Ministra Sportu i Turystyki, określającego w sposób precyzyjny projekty, zadania, kamienie milowe oraz instytucje odpowiedzialne za realizację poszczególnych elementów przygotowań kraju do Euro 2012. W ramach przygotowań spółka PL.2012 współpracuje ze 173 partnerami. Nigdy wcześniej w żadne działania przygotowawcze i organizacyjne nie była w Polsce zaangażowana tak duża liczba instytucji. To właśnie od sprawnej integracji tych wszystkich podmiotów zależy z jednej strony powodzenie samego procesu przygotowań, ale przede wszystkim efekt długofalowy w postaci korzyści dla Polski.

W celu dobrej koordynacji prac realizowanych przez wszystkie zaangażowane podmioty cały proces przygotowań został oparty o nowoczesny system zarządzania projektowego Project Portfolio Managament (PPM), będący najwyższym światowym standardem w zakresie zarządzania przygotowaniami do dużych imprez sportowych. System został wdrożony przez spółkę PL.2012 u najważniejszych interesariuszy przygotowań. System pozwala nie tylko na ciągły monitoring statusu realizacji poszczególnych projektów i zadań, ale także na precyzyjne określanie ryzyk dla każdego z działań i inwestycji prowadzonych w ramach przygotowań. Z podobnych rozwiązań korzystają na przykład organizatorzy Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku. To co ważne, to fakt, iż wdrożone rozwiązania oraz standardy zwiększające działań współpracujących ze sobą na co dzień instytucji będą wykorzystywane również po zakończeniu Turnieju.

Wyniki przeprowadzonych badań, zaprezentowane w „IMPACT - raporcie na temat wpływu przygotowań i organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM na gospodarkę Polski” jednoznacznie wskazują, że organizacja Euro 2012 w Polsce to długookresowa inwestycja, a nie koszt dla Polski. W trakcie 3 tygodni turnieju, do Polski łącznie przyjedzie ok. 1 mln osób. Wzrost wydatków turystów zagranicznych w 2012 r. związany z Euro 2012 wyniesie 850 mln zł. Jednakże, na skutek poprawy wizerunku Polski jako docelowego miejsca turystyki wypoczynkowej, roczny napływ turystów zagranicznych przyjeżdżających na wypoczynek do Polski zwiększy się o około 500 tys. osób rocznie. Przyrost ten złoży się na zwiększenie przychodów z turystyki międzynarodowej w Polsce w latach 2013-2020 o 4,2 mld zł.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: