Motoryzacyjny Windows?
2004-09-13 12:23
Przeczytaj także: ATM: umowy na 15 mln zł
Motoryzacyjni giganci chcą stworzyć uniwersalną platformę dla oprogramowania samochodowego – odpowiednik systemu operacyjnego z komputerów domowych. Takie rozwiązanie ma przynieść firmom pokaźne oszczędności."Pozwoli nam to ograniczyć wydatki w obszarach, na których nie musimy konkurować" – stwierdził przedstawiciel Nissana.
Standard nosi nazwę JASPAR (Japan Automotive Software Platform and Architecture). Toyota i Nissan liczą na pozyskanie współpracy innych firm. Choć w podobnej materii współpracują także inni producenci samochodów – w tym DaimlerChrysler i BMW – na światowym rynku motoryzacyjnym wciąż brak jednolitej platformy.
W nowoczesnych samochodach elektronika odgrywa coraz większą rolę. Według japońskiego Ministerstwa Ekonomii, Handlu i Przemysłu, producenci samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni wydają co roku na rozwój oprogramowania blisko 100 mld jenów (915 mln USD) – 10 razy więcej, niż przed dekadą. Co ciekawe, w ciągu następnej dekady znów ma nastąpić 10-krotny wzrost tych wydatków. Jest więc gdzie szukać oszczędności.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Nissan Juke Hybrid nie na autostradę
-
Nissan X-Trail 2022
-
Nissan Qashqai e-POWER
-
Nissan Ariya - premiera w Polsce
-
Nissan Juke Hybrid 2022
-
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV Xtronic
-
Nissan Qashqai 2021. Czy utrzyma wysoką pozycję na rynku?
-
Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT N-Design - drugie wcielenie
-
Czy Nissan Juke 2020 odniesie sukces?