Sprzedaż czekolady w Polsce rośnie
2010-07-14 13:59
Przeczytaj także: Sprzedaż słodyczy w Polsce wzrośnie
Powołując się na szacunki firmy badawczej Euromonitor International, "Rzeczpospolita" podała, że na słodycze czekoladowe wydamy w tym roku niemal 4,9 mld zł, czyli o 300 mln zł więcej niż przed rokiem. Za dwa lata wartość tego segmentu rynku ma wzrosnąć bardziej dynamicznie, do nieco ponad 5,6 mld zł. Podobnie sytuacja będzie się kształtować w odniesieniu do gumy do żucia, przy czym na tym polu zwyżki nie przekroczą 8 procent (do 2012 r.).Wydatki Polaków na wszystkie rodzaje słodyczy w tym roku oscylować mają w okolicach 2,8 mld dolarów (przy obecnym kursie ponad 9 mld zł) i w najbliższych latach wzrosną raczej symbolicznie. Według Euromonitora udział rodzimego rynku w sprzedaży słodkości w całej Europie Wschodniej sięga 15 procent.
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Świat: wydarzenia tygodnia 14/2015
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
-
Globalny rynek czekolady przed zmianami
-
Wedel trafi w ręce Japończyków
-
Lindt: spadek popytu na czekoladki
-
Rynek czekolady a święta
-
Producenci słodyczy coraz bardziej zadłużeni
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
-
Wawel rozbuduje zakład w Dobczycach