eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w Polsce II-IV 2010

Internet w Polsce II-IV 2010

2010-06-10 12:30

Internet w Polsce II-IV 2010

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z nowego badania NetTrack MillwardBrown SMG/KRC wynika, że penetracja Internetu wciąż przekracza 50 proc. W okresie luty-kwiecień 2010 r. uzyskała poziom 52 proc. i nie zanosi się na jej spadek w najbliższym czasie.

Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2009

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu, to w badanym okresie aż 72,3 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,1 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (41,3 proc.) oraz od 3 do 5 lat (26,7 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







W okresie luty-kwiecień 2010 roku większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 93,5 proc. respondentów) lub pracy (20,1 proc.).

Z najnowszych danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli połowę z nich stanowili mężczyźni a połowę kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (38 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (30 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 4 proc.

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (40 proc.), następnie z wyższym (25 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (18 i 16 proc.).

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które w badanym okresie zostało wskazane aż przez 62,3 proc. respondentów. Za nim niezmiennie znajduje się Allegro z 54,6 proc. wskazań, a na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 47,3 proc. wskazań. Dalsze miejsca zajmują odpowiednio nasza-klasa.pl, WP.pl, INTERIA.pl, Wikipedia, o2.pl, Facebook, a na ostatniej pozycji znalazł się portal operatora komórkowego Orange z 5,3 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,8 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,6 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 57,9 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Wikipedia. Ostatnią, 10 pozycję, zajął również portal Orange z 14,9 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie luty-kwiecień 2010 roku na próbie 6313 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.
Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: