eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sektor MSP a Internetowa Rewolucja

Sektor MSP a Internetowa Rewolucja

2010-05-07 09:46

Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl wraz z patronem Internetowej Rewolucji Ministerstwem Gospodarki ogłosiły pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku. Ponad 10 000 firm dołączyło do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem.

Przeczytaj także: Sukces akcji "Internetowa Rewolucja"

W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a do tego wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą teraz zaistnieć w Internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc.

W pierwszych miesiącach działania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 10 000 firm z całej Polski – od Władysławowa, przez Rzepin, Białystok i Hrubieszów, po Zakopane. Choć 40% zgłoszonych firm pochodzi z 10 największych miast (Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia, Lublin), w sumie przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1300 różnych miejscowości ze wszystkich zakątków kraju.

„Jednym z głównych priorytetów Ministerstwa Gospodarki jest wprowadzanie w życie programów pozwalających na wyrównywanie szans rynkowych w sektorze małych i średnich firm. Internetowa Rewolucja idealnie wpisuje się w filozofię działań Ministerstwa, precyzyjnie trafiając w potrzeby podmiotów będących filarem polskiej gospodarki. Internet to wciąż ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki sieci WWW mogą nie tylko zdobyć rzesze nowych klientów, ale także rozwinąć swoją działalność na przykład rozszerzając ofertę lub nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami. Mamy nadzieję, że z każdym dniem grono firm, które przystąpiły do programu będzie się znacząco powiększać” – powiedział Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.

„Wspieramy małe i średnie firmy, pokazujemy, jak przystępny jest Internet i jak łatwo można w nim zaistnieć. Dzięki akcji polscy przedsiębiorcy odkrywają potencjał globalnej sieci jako narzędzia, które będzie regularnie wspierać rozwój ich działalności. Internetowa Rewolucja spotkała się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców już w pierwszych miesiącach działania, dlatego będziemy ją kontynuować jako projekt długofalowy, a na podstawie opinii od firm wprowadzamy nowe elementy, które jeszcze bardziej ułatwią im „wypróbowanie” internetu i przyjrzenie się rezultatom” – powiedział Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska.

"Z naszych badań wynika, że polskie MSP zbyt często opierają swoją strategię konkurencyjną na cenie. To krótkowzroczne podejście, bo jak długo jeszcze dadzą radę ścigać się na tym polu z firmami azjatyckimi? Polska gospodarka musi stać się bardziej innowacyjna, a drogą do tego jest m.in. korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z Internetu. Właśnie dlatego popieramy Internetową Rewolucję” – wyjaśnia Lech Pilawski, Dyrektor Generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

„Dostarczamy rozwiązania internetowe dla firm, które mogą skutecznie przyśpieszyć ich rozwój i zwiększyć konkurencyjność. Internetowa Rewolucja umożliwia wypróbowanie szerokiej gamy e-usług w pełnym zakresie funkcjonalnym i bez zobowiązań. To unikalna szansa dla przedsiębiorców by dołączyć do grona innowacyjnych firm i umocnić swoją pozycję rynkową" - powiedział Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: