Audiobooki: preferencje konsumentów
2010-04-21 11:58
Przeczytaj także: E-booki - przyszłość czytelnictwa
Kim są "słuchacze" audiobooków?fot. mat. prasowe
Jak ważne przy zakupie książki audio są dla Ciebie poniższe czynniki?
Słuchacze audiobooków w badaniu NetPress to bardzo dobrze wykształceni pracownicy umysłowi, studenci, uczniowie, prywatni przedsiębiorcy oraz wolni strzelcy. Rozkład płci jest mniej więcej równomierny. Są raczej młodzi - mniej niż 39 lat ma 62% badanych. Rzadko mieszkają na wsi, najczęściej w wielkich miastach. Zarabiają powyżej przeciętnej krajowej, więcej niż połowa jest skłonna zapłacić za „świetne nagranie” między 30 a 50 zł, a 16% respondentów akceptuje cenę powyżej 50 zł. Częściej kupują niż ściągają za darmo. Więcej niż połowa badanych kupuje co najmniej 3 audiobooki rocznie. Zdecydowanie preferują książki mówione w formacie mp3.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób najczęściej słuchasz książek audio?
Z raportu wynika, że respondenci badanych serwisów należą do elity słuchaczy audiobooków i najprawdopodobniej do elity wśród czytelników w Polsce. Profil respondentów w badaniu NetPress bardzo przypomina profil tzw. „faktycznych” czy „rzeczywistych” czytelników z badań Biblioteki Narodowej. Słuchacze audiobooków najprawdopodobniej czytają także dużo lub bardzo dużo książek w postaci drukowanej.
Informacje o badaniu
W czerwcu 2009 roku firma NetPress Digital we współpracy z serwisami internetowymi specjalizującymi się w sprzedaży audiobooków – nexto.pl, audiobook.pl, dosluchania.pl i zlotemysli.pl – zbadały poglądy swoich klientów związane ze znajomością i preferencjami dotyczącymi książek audio. Odpowiedzi na zadane w ankiecie pytania udzieliło 4436 respondentów. Do właściwego badania wyselekcjonowano 3055 respondentów, którzy wiedzą czym są audiobooki i przynajmniej raz w życiu dokonali zakupów w jednym z badanych serwisów. Ankieta była przeprowadzona on-line i składała się z 22 pytań, przygotowanych przez Bartłomieja Roszkowskiego oraz Piotra Gołębiowskiego z NetPress Digital. Badania NetPress nie były prowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie oraz nie były prowadzone na reprezentatywnej próbie internautów.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-booki coraz popularniejsze
-
Lektura na wakacje. Tradycyjne książki czy e-booki?
-
Audiobooki. Czego chcemy słuchać?
-
Najpopularniejsze czytniki e-booków
-
Czytelnictwo: co i jak czytają Polki?
-
Audiobooki i ebooki. Jak i co czytamy?
-
Moda na ebooki: tylko chwilowy trend?
-
Za co lubimy audiobooki i ebooki?
-
Jak czytamy e-booki?