eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing relacji z klientem

Marketing relacji z klientem

2004-06-10 13:59

Przeczytaj także: Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii


GWARANCJA SATYSFKACJI
Jeżeli coś sprzedajesz, powinieneś dać klientom bezwarunkową gwarancję zwrotu pieniędzy bez zadawania żadnych pytań. I dotrzymaj słowa. Oczywiście, że są cwaniacy, którzy będą chcieli Ciebie naciągnąć. Takie jest ryzyko prowadzenia interesów online.

BEZPŁATNA OFERTA
Najważniejszym elementem na stronie głównej (i na każdej innej) jest BEZPŁATNY raport lub inna wartościowa oferta. Pokaż, że Twoja działalność to długotermiowe przedsięwzięcie i nie gonisz za szybkim i tanim zyskiem. Daruj sobie krzyczące banery "Kupuj teraz albo nigdy". Żadnego poganiania. Żadnych ofert aktualnych tylko do północy. To Ciebie odróżni od konkurencji. Cierpliwość popłaca i pomaga budować ... lepsze relacje.

REGULARNE KORZYSTANIE Z POCZTY E-MAIL
Regularne kontakty z klientami, wysyłanie im kuponów rabatowych i ciekawych informacji zwiększa Twoje szanse na sprzedaż w cyberprzestrzeni. Jeśli jednak wysyłasz im newsletter, wyprzedzasz konkurencję - lokalną i inną - o lata świetlne.

Tak, wiem. Sam pomysł pisania newslettera wywołuje u Ciebie czkawkę. No to nie nazywaj go newsletterem i nie narzucaj sobie żadnej częstotliwości wysyłki. Ale tak jak wykorzystujesz pocztę tradycyjną, reklamę i ogłoszenia w prasie, korzystaj też z poczty elektronicznej do przypominania klientom o sobie. To niezwykle tania forma promocji, więc dlaczego tego nie robić?

Oto kilka sposobów wykorzystania poczty elektronicznej do budowania marki w lokalnej społeczności.

KONTAKT
Kontaktuj się z klientami - obecnymi i potencjalnymi - regularnie, co najmniej dwa razy w miesiącu. Nie kontaktuj się tylko wtedy, kiedy chcesz coś sprzedać. Wysłaj wartościowe informacje i artykuły. Informuj o zmianach na witrynie WWW i nowych produktach/usługach.

POMOC
Kiedy klienci kupią produkt lub skorzystają z usługi oferuj pomóc w obsłudze produktu i najlepszym wykorzystaniu usługi. Klient skorzystał ze szkolenia? Po jego zakończeniu pokaż mu jak najlepiej wykorzystać efekty w codziennej pracy.

WSPÓŁPRACA
Jeżeli to możliwe, współpracuj z firmami z pokrewnych branż. Prowadzisz szkolenia medialne? Wejdź w kontakt z operatorem kamery video, psychologiem, logopedą, itp. Możecie wymienić się odsyłaczami (linkami) na swoich witrynach.

SZYBKA REAKCJA
Kiedy klient wyraża zainteresowanie, nagrodź go za szybką decyzję. Trudno o coś bardziej irytującego od braku odpowiedzi na e-mail z propozycją zrobienia interesu. Nie odpowiadasz na e-mail? Zgadnij co zrobi klient?

Wiem, że to wszystko przyprawia Ciebie o zawrót głowy, ale marketing relacji wymaga czasu i ogromu pracy. Gdyby to było łatwe, każdy by to robił.

Zbudowanie witryny WWW, która skupia się na potrzebach klienta, a nie na promocji Twojego ego wymaga wizji, wysiłku i konsekwencji. Utrzymywanie i stała aktualizacja listy wysyłkowej może być bardzo niewdzięcznym zajęciem. Skargi tych, którzy chcą się wypisać z listy, ale nie potrafią czytać. Oskarżenia o spam. Odpowiedzi na pytania prenumeratorów.

Łatwiej zapomnieć o wszystkim tak, jak to robi większość. W Internecie, jeżeli chcesz wybić się ponad przeciętność, musisz zrobić coś wyjątkowego. Musisz chcieć zrobić, czego inni nie robią. Dla małej firmy tym wyróżnikiem może być marketing relacji.

poprzednia  

1 2

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Więcej na ten temat: marketing, relacje z klientem, pr

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: