eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe

Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe

2010-03-04 13:18

Przeczytaj także: Polacy i nowe technologie


Zapotrzebowanie na treści zawsze i wszędzie

Europejczycy oczekują możliwości dostępu do tych samych treści w domu i poza nim. Hiszpanie w największym stopniu oczekują mobilnych mediów (75 proc.), powyżej europejskiej średniej są także konsumenci brytyjscy (69 proc. w porównaniu ze średnią 61 proc.). Brytyjczycy są obecnie bardziej przyzwyczajeni do wymiany treści pomiędzy urządzeniami w porównaniu do konsumentów z innych krajów europejskich (odpowiednio 87 proc. i 70 proc.). Zgodnie z oczekiwaniami, wymiana treści występuje najpowszechniej u europejskich „millennials” (87 proc.), ale również przedstawiciele pokolenia X oraz pokolenia „baby boomers” regularnie wymieniają treści (odpowiednio 72 proc. i 57 proc.). Europejczycy wymieniają treści pomiędzy różnymi urządzeniami domowymi, komputerami, konsolami i telewizorami. Wymiana informacji odbywa się głównie między komputerem a telefonem komórkowym (43 procent). Jednak najwyższy popyt występuje w Hiszpanii (77 proc.) i w Wielkiej Brytanii (69 proc.) ze strony konsumentów, którzy chcieliby wiedzieć więcej o dostępie do treści poprzez różne urządzenia.

Wszyscy mają wpływ

Ośmiu na dziesięciu konsumentów (77 proc.) uważa, że technologie mobilne zintegrowały ich życie osobiste i zawodowe, a dwie trzecie (66 proc.) jest zdania, że pomagają im one przywrócić życiową równowagę. W zinformatyzowanym społeczeństwie nie tylko młodzi ludzie są użytkownikami nowych technologii. Tradycyjnie to millennials byli ogłaszani „pokoleniem technologicznym”, które wywiera główny wpływ na zakupy w dziedzinie technologii i zachowania swoich rodziców. Badanie przeprowadzone przez Motorolę w 2008 r. w grupie millennials wykazało, że 83 proc. osób w tej grupie miało wpływ na decyzje zakupowe rodziców w zakresie usług telewizyjnych. Jednak z badania „European Media Engagement Barometer 2010” wynika, że rodzice mają wpływ na decyzje w zakresie technologii swoich dzieci tak samo często – o ile nie częściej – co ich dzieci. 33 proc. osób mających wpływ na decyzje technologiczne to osoby z pokolenia baby boomers, a 39 proc. – to osoby z pokolenia X.

McCaffery dodał: „Minęły już czasy, kiedy jeden ekran przedstawiał treści dla całej rodziny. Obecnie mama ogląda telewizję, tata sprawdza wyniki meczów w telefonie, a najstarszy syn ogląda wideoklipy muzyczne na swoim laptopie. Pole gry jest obecnie równe – każdy, niezależnie od wieku, oczekuje możliwości przeglądania treści na swoich warunkach. Jeśli chodzi o poszukiwanie nowych technologii i wymianę treści, z badań wynika, że wszystkie pokolenia mają jednakowy wpływ”.

Informacje o badaniu
15-minutową ankietę telefoniczną przeprowadzono na reprezentacyjnej próbie 3500 Europejczyków w wieku od 16 do 64 lat. Ankiety przeprowadzono od 13 listopada do 11 grudnia 2009 we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Na każdym rynku ustalono określoną ilość osób w grupach według wieku, płci i regionu. Odpowiedniej wielkości próbę złożoną z trzech pokoleń zebrano w celu porównania sposobów postrzegania, zachowań i trendów. Te pokolenia to: millennials (16-29 lat), pokolenie X (30-44 lata), baby boomers (45-64 lata). Margines błędu próby przy 95-procentowym przedziale ufności wynosi ±1,7 dla całej grupy respondentów (3500 osób). Badania przeprowadziła firma StrategyOne, firma konsultingowa prowadząca badania stosowane.

Przeczytaj także: Konflikt pokoleń Konflikt pokoleń

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: