eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy i nowe technologie

Polacy i nowe technologie

2007-04-20 01:20

Jak wypada Polak na tle Europy? Dość barwnie - lubi imponować swoim stylem życia i kolejnymi gadżetami, a przez komórkę rozmawia wszędzie bez skrępowania.

Przeczytaj także: Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe

Dom mediowy MPG opracował wyniki europejskiego ilościowego badania "The Forrester Technographic Survey". Śledzi ono globalny wpływ technologii na zachowania konsumenckie: odbiór nowych urządzeń, mobilność i otwartość konsumentów, zachowania w internecie oraz konsumpcję mediów. Rocznie udział w nim bierze 24 tys. respondentów z 8 krajów Europy.

W czym na głowę bijemy resztę kontynentu? Aż 81 proc. z nas nie odczuwa skrępowania korzystając z telefonu komórkowego w miejscu publicznym. Niemal trzykrotnie przebijamy Francuzów, którzy najbardziej w Europie wstydzą się konwersować prze komórkę na ulicy (30 proc.).

Ankieta bezlitośnie obnażyła kompleksy Polaków. W całej Europie to właśnie mieszkańcy naszego kraju najbardziej lubią imponować innym swoim stylem życia. "Szpanuje" 23,8 proc. z nas, podczas gdy w Hiszpanii jest to tylko 9,6 proc. Nie tylko lubimy się "pokazać" - ważne aby nas zauważono i doceniono. Na pytanie czy lubisz gdy ludzie doceniają twój gust i styl, aż 57,9 proc. Polaków odpowiedziało twierdząco, po raz kolejny wyprzedzając całą Europę. Jednocześnie przodujemy w inne kategorii - wyróżniać w tłumie lubi się 8 proc. z nas, co kolejny raz pozycjonuje Polskę w czołówce kontynentu.

Jeśli zaś chodzi o sprzęt i nowe technologie jednym z najważniejszych argumentów, którym kierujemy się przy zakupie jest... wygląd! Aż 27,5 proc. osób uważa walory estetyczne za co najmniej równie ważne jak techniczne parametry. W tej kategorii zdecydowanie wyprzedzamy pozostałych Europejczyków - kolejna w zestawieniu jest Francja z wynikiem 13,8 proc.

Polaków niełatwo przekonać do nowych technologii - choć bardziej nieufni od nas są Francuzi. Gdy jednak znajdziemy markę, która nam odpowiada - jesteśmy jej wierni (26,7 proc.). Duży procent naszych rodaków uważa również, że gwarantem dobrego zakupu jest marka duża i znana. Nawet cena jest dla Polaków mniej ważna niż logo producenta.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: