eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

2010-02-19 12:45

Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009


Wartością, do której coraz częściej odwołują się firmy sektora finansowego jest zaufanie. Podczas analogicznego badania przeprowadzonego w 2006 roku, wartość ta nie została zakwalifikowana do 30 najpopularniejszych wartości. W tegorocznej edycji zajęła 7 miejsce w międzynarodowym rankingu wartości korporacyjnych dla firm sektora finansowego. Jest to zapewne wynikiem sytuacji gospodarczej, która negatywnie wpłynęła na ogólny wizerunek instytucji finansowych. Aby odbudować zaufanie klientów firmy sektora finansowego w swojej komunikacji zaczęły coraz częściej podkreślać wartości mające na celu je odbudować.

Jak pokazuje raport „Corporate Values Index 2009” firmy sektora finansowego coraz silniej akcentują wartości moralne i społeczne. Coraz więcej hiszpańskich firm stawia na odpowiedzialność społeczną (38%), natomiast firmy z rynku włoskiego doceniają znaczenie etyki (32%), firmy francuskie z kolei dużą wagę przykładają do komunikowania dostępności instytucji finansowych dla klienta (38%). Dużo niższa pozycja tych wartości wśród deklarowanych przez firmy działające na polskim rynku świadczy o tym, że dopiero zaczynają one świadomie budować swój wizerunek za pomocą wartości korporacyjnych.

„Wykorzystanie wartości korporacyjnych to istotny element budowania tożsamości firmy. Wzrost konkurencyjności na rynku finansowym oraz coraz większy stopień skomplikowania produktów finansowych sprawia, że dokonanie racjonalnego wyboru produktu finansowego wymaga opanowania specjalistycznej wiedzy. Znacznie łatwiej podjąć decyzję na podstawie przesłanek emocjonalnych związanych z wizerunkiem firmy” – komentuje wyniki raportu Katarzyna Szczypek, Dyrektor działu Finance&IT w On Board PR. – „Z tego względu umiejętne wykorzystanie wartości korporacyjnych w komunikacji może decydować o sukcesie biznesowym przedsiębiorstwa”.

Podsumowując, wyniki raportu dowodzą, że znaczenie wartości korporacyjnych dla firm działających na polskim rynku finansowym stopniowo wzrasta. Firmy starają się wzmacniać swoją tożsamość poprzez tworzenie odpowiednio dobranej palety wartości, coraz bardziej świadomie traktując je jako narzędzie skutecznej komunikacji. Ciągle jednak zauważalna jest dość duża różnica w skali wykorzystania wartości korporacyjnych w codziennej komunikacji firm na polskim rynku, a standardami prezentowanymi m.in. przez firmy działające na rynkach Europy Zachodniej.

Informacje o raporcie
Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu 2009 roku w 11 krajach świata, m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, we Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, w Indiach i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: