eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł

Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł

2009-12-29 11:58

Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł

Wpływy stacji telewizyjnych z emisji spotów reklamowych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w stacjach telewizyjnych objętych monitoringiem reklamowym TNS OBOP wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln PLN (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów).

Przeczytaj także: Reklama radiowa 2007

TNS OBOP podaje, iż najwięcej, bo niemal 1400 spotów reklamowych wykorzystujących postać Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, generując 3 759 GRP (Gross rating points – podstawowy wskaźnik określający intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej) w grupie wiekowej powyżej czwartego roku życia oraz 3 837 GRP w grupie osób w wieku 16-49 lat.

W listopadzie i grudniu br. wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów); wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy” najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln PLN.

fot. mat. prasowe

Wpływy stacji telewizyjnych z emisji spotów reklamowych

Wpływy stacji telewizyjnych z emisji spotów reklamowych

W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 – 20.12.2009; miesiące listopad, grudzień, styczeń) w stacjach telewizyjnych wyemitowanych zostało ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Dzięki ich emisji stacje zarobiły 331,7 mln PLN. Do tej pory szczególną popularnością „marka Mikołaja” cieszyła się w sezonach świąteczno-noworocznych 2007/2008 oraz 2008/2009, w których zaobserwowano dynamiczny wzrost liczby spotów z udziałem Mikołaja do ponad 12 tys. w 2007 r. i blisko 24 tys. w 2008 r. Dla porównania w sezonach 2000/2001 i 2001/2002 liczba ta oscylowała na poziomie średnio niewiele ponad tysiąc spotów, a w pierwszych siedmiu sezonach minionej dekady (lata 2000-2006 r.) łączna liczba spotów z wizerunkiem Mikołaja nie przekroczyła 23 tys. spotów.

fot. mat. prasowe

TOP10 stacji telewizyjnych, które zarobiły najwięcej

TOP10 stacji telewizyjnych, które zarobiły najwięcej

Co roku stacje telewizyjne zarabiały najwięcej na spotach z Mikołajem w grudniu. Tylko w grudniu 2008 r. wpływy z mikołajowych reklam wyniosły 42,9 mln PLN.

W ciągu minionej dekady najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN - 86,7 mln PLN; Polsat - 82,3 mln PLN; TVP1 - 62,8 mln PLN oraz TVP2 - 38 mln PLN.

Z kolei wśród sektorów na spoty ze św. Mikołajem najwięcej wydano w branży telekomunikacyjnej (119,8 mln PLN) oraz handlowej (66,8 mln PLN).

fot. mat. prasowe

TOP10 sektorów, które wydały najwięcej

TOP10 sektorów, które wydały najwięcej

TNS OBOP podaje, iż w ciągu dekady największą gażę Mikołaj „otrzymał” od reklamodawców z sektora mediowego i telekomunikacyjnego: Polskiej Platformy Cyfrowej (33,2 mln PLN), firmy Polkomtel (32 mln PLN) oraz PTK Centertel (31,9 mln PLN).

fot. mat. prasowe

TOP10 reklamodawców, którzy wydali najwięcej

TOP10 reklamodawców, którzy wydali najwięcej

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3277 osób powyżej 4 roku życia.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: