eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze sklepy online XII 2009

Najpopularniejsze sklepy online XII 2009

2009-12-10 12:37

Przeczytaj także: Najpopularniejsze sklepy online 2010


Książki
Pierwsze miejsce Empiku wynika z faktu, że jeszcze rok temu jego oferty były prezentowane w porównywarkach, choć obecnie sklep zrezygnował z ich udostępniania. Niemniej zarówno w przypadku ilości filtrowań, jak i popularności, Empik był w ciągu tego roku niekwestionowanym liderem. W dalszej kolejności użytkownicy wybierali oferty Księgarni Atom (ksiazki.atom24.pl, duża oferta podręczników i pozycji edukacyjnych) oraz książkowe propozycje Kolportera.

Kolporter cieszy się też sporym zaufaniem klientów – jego oferty były filtrowane przez niemal 16% osób trafiających do kategorii książki. Lepszy wynik uzyskały tylko: Empik i Literacka.pl. Pierwszą piątkę zamykają jedne z największych księgarni – Bonito i Selkar.

Okiem Opineo: Książki to branża typowo monopolistyczna, w której rynkiem rządzą Merlin i Empik. Pozostaje pytanie czy duża ilość obsługiwanych klientów zawsze sprzyja ich dobrych opiniom? - niekoniecznie. Okazuje się, że pojawiają się internetowe księgarnie, które wyższą jakością obsługi zaczynają konkurować z największymi graczami. Książki są branżą bardzo specyficzną, w której istotą jest nawiązanie dobrej relacji z klientem. Dobre opinie o takim sklepie to znakomita broń by walczyć z sieciowymi księgarniami.

Sklepy specjalistyczne
W kategorii „specjalistyczne” Okazje.info oraz Opineo zebrały sklepy o bardzo zawężonej ofercie produktowej. Wśród najpopularniejszych znalazły się zarówno oferty z kategorii: Dla Dziecka oraz Sport i hobby, jak i sklepy muzyczne. Dużą popularnością cieszą się militaria – aż trzy tego typu sklepy znalazły się w pierwszej piątce (42,48% z 10 najczęściej wybieranych). Oferty sklepów z bronią były też najczęściej filtrowane przez użytkowników Okazje.info.

W przypadku ofert najczęściej wybieranych dominowały sklepy ze sprzętem sportowym. Sklep rowerowy DUDA (obecnie zmienia nazwę na BDC Bike) odwiedziło 11,81% osób przeglądających oferty z połączonych kategorii „Inne” oraz „Sport i Hobby”.

Ze względu na stosowanie różnych kategorii, w ramach raportu najlepiej ocenianych, zamieszczono oferty o najbardziej zbliżonym asortymencie. W tym wypadku pojawiło się zestawienie najwyżej ocenianych sklepów z artykułami dziecięcymi.

Wnioski

Okazje.info oraz Opineo wskazują, iż raport jednoznacznie pokazuje, że o sukcesie sklepu internetowego nie decydują wyłącznie: marka, wielkość, ani najniższe ceny. Popularność oraz ocena w oczach klientów jest wypadkową wielu czynników, w tym chociażby dobrze stargetowanej oferty – oferowanie klientom dokładnie tego, co ich interesuje, przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi.

Wysoki poziom filtrowania oferty danego sklepu świadczy o zaufaniu jakim cieszy się wśród klientów. Oznacza, że został sprawdzony i uznany za godny zaufania. To, ile osób ostatecznie trafia na stronę sklepu pokazuje, na ile jego oferta odpowiada gustom użytkownika. Dotyczy to zarówno znanych sieci (Komputronik) jak i mniejszych sklepów działających tylko online (Modnefirany, Seniorsklep). Wyników sięgających 30% pozostaje tylko pogratulować.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: