eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze sklepy online XII 2009

Najpopularniejsze sklepy online XII 2009

2009-12-10 12:37

Przeczytaj także: Najpopularniejsze sklepy online 2010


Odzież i obuwie
W raporcie czytamy, iż zaskoczeniem okazał się niewielki procent sklepów z bielizną, które znalazły się w 10 najpopularniejszych, a także to, że popularnością prześcignęły je sklepy z odzieżą sportową (które zajmują wysokie pozycje także w zestawieniu najlepiej ocenianych).

Najczęściej filtrowano oferty sklepu indyjskiego Shiva (przede wszystkim wybierana była biżuteria) – tylko jego ofert szukało 30% osób odwiedzających strony całej kategorii. Największą ilość przejść odnotował drugi na liście Safaris.pl (odzież i obuwie sportowe) – jego oferty wybierała ostatecznie co piąta osoba odwiedzająca kategorię (21,87%).

Jeśli chodzi o zestawienie najlepiej ocenianych, to kategoria odzież i obuwie ma swoją specyfikę. Wielu klientów wyraża niepewność czy jakość kupionego produktu będzie adekwatna do prezentowanych zdjęć, czy rozmiar będzie zgodny z rzeczywistym i jak zachowa się sklep w przypadku chęci zwrotu czy wymiany na inny rozmiar. Na szczególną uwagę zasługują sklepy centersport.pl oraz sport-shop.pl, które posiadają kilkaset pozytywnych opinii i potrafią wykorzystać te referencje do zwiększania swojej sprzedaży.

Zdrowie i uroda
W przypadku najpopularniejszych – dość wyrównany poziom pomiędzy aptekami i sklepami ze sprzętem medycznym, a perfumeriami. W zestawieniu znalazły się głównie sklepy średniej wielkości (największy w kategorii – Fabrykazdrowia prezentuje ponad 8 tys. produktów), jednak pojawiły się też sklepy z niewielką, ale wyspecjalizowaną ofertą, jak Seniorsklep (188 produktów, 3 miejsce wśród najczęściej filtrowanych), czy sprzedająca odżywki dla sportowców Pamedica (zaledwie 159 prezentowanych produktów).

Lider rankingu – Apteka Gemini, wyróżnił się największą liczbą przejść (pod względem filtrowania - 2 miejsce) oraz najbardziej atrakcyjnymi cenowo ofertami.

Okazje.info i Opineo zauważają, iż oczywistym jest, że sporą grupę docelową tej branży stanowią kobiety, a te jak nikt inny są wyczulone na jakość obsługi. Jednak taka inwestycja bardzo się opłaca, bo zadowolona klientka jest lojalna i staje się znakomitym nośnikiem reklamy w świecie rzeczywistym. Klientki bardzo chętnie dzielą się opiniami a przy zakupach wyszukują te sklepy, które są polecane przez inne kobiety. Sklepy, które rozumieją ten mechanizm i potrafią go wykorzystać szybko dystansują swoją konkurencje.

Motoryzacja
Kategoria zdominowana przez sklepy oferujące części samochodowe. Ich popularność w odniesieniu do dziesiątki najczęściej wybieranych sklepów w tej kategorii wynosi 62,77% (Autosklep, Ford.sklep.pl, Częsci24 i Quippo).

Z raportu wynika, że zaledwie dwa sklepy z zestawienia prezentują poniżej 1000 produktów, pozostałe to sklepy średnie i duże. Prezentujący największą ofertę sklep Części24 (ponad 300 000 ofert w porównywarce) znalazł się dopiero na czwartym miejscu zestawienia. O popularności decydowała po części wyspecjalizowana oferta – najczęściej filtrowane sklepy w tej kategorii to: Ford.sklep.pl oraz Alufelgi.net.

Branża motoryzacyjna jest typowo sezonowa. Kierowcy to ludzie dobrze zorientowani, przywiązani do konkretnych marek, oczekujący atrakcyjnej ceny, szybkiej dostawy i pewnej obsługi gwarancyjnej. W związku z cechującą tę branże sezonowością wygranymi są te sklepy, które w stosunkowo krótkim czasie potrafią obsłużyć ogromną ilość zamówień. Kierowcy szybko wymieniają się opiniami, a referencje w tej branży stanowią klucz do sukcesu.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: