eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Powierzchnie handlowe w Polsce I-VI 2009

Powierzchnie handlowe w Polsce I-VI 2009

2009-08-29 00:10

Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023


PROGNOZA

Zdaniem Colliers International na chwilę obecną sytuacja na rynku powierzchni handlowych w Polsce wydaje się stabilna. Prognozy odnośnie PKB i dane dotyczące sprzedaży detalicznej wciąż stawiają Polskę w dużo korzystniejszym świetle niż resztę Europy i zachęcają do inwestycji. W perspektywie kilkunastu miesięcy będzie zatem można obserwować dalszy przyrost powierzchni handlowej, choć w obliczu bardzo restrykcyjnych wymagań banków odnośnie stopnia komercjalizacji nowych projektów i małej liczby rozpoczynanych prac budowlanych, będzie on przebiegał z mniejszą dynamiką niż w poprzednich dwóch latach. Inaczej niż wcześniej prognozowano, mniejszym zainteresowaniem będą się cieszyły małe i średnie miasta. Pierwszeństwo będą miały projekty w dużych miastach, gdyż to one będą się wydawały mniej ryzykowną inwestycją z racji większej siły nabywczej mieszkającej tam ludności oraz wciąż relatywnie niskiego stopnia saturacji w niektórych lokalizacjach np. Aglomeracji Śląskiej, Łodzi czy Krakowie.

W raporcie czytamy, iż na znaczeniu mogą również zyskać sieci hipermarketów i dyskontów oferujących marki własne oraz coraz bardziej popularne sieci outletów, które już zapowiedziały otwarcia w nowych lokalizacjach. Duża dostępność wolnych lokali z pewnością odbije się na stawkach czynszu, które w najbliższych miesiącach powinny utrzymać tendencję spadkową, choć w dalszej perspektywie czasowej na skutek malejącej liczby nowo otwieranych projektów można liczyć się ze zmianą tego trendu.

poprzednia  

1 ... 4 5

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: