eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wybór rozszerzenia dla adresu strony WWW

Wybór rozszerzenia dla adresu strony WWW

2009-06-24 09:34

Przeczytaj także: Dobra domena a promocja firmy w Internecie


Sprawdź ile domen możesz przekierować na serwer.


Coraz częściej firmy posiadają więcej niż jedną stronę WWW. Zdarza się nawet, że w portfolio przedsiębiorstwa znajduje się kilka lub kilkanaście witryn internetowych, związanych z poszczególnymi firmowymi produktami lub usługami, a także kierunkami prowadzonych działań (np. gdy firma działa w różnych branżach). Często także firmy tworzą strony WWW specjalnie na potrzeby prowadzonych akcji marketingowych. Dlatego przed zakupem serwera przedsiębiorstwo powinno przeprowadzić kalkulację, ile stron WWW znajdzie się na firmowym hostingu, a także ile domen będzie do każdej z nich kierować. Jest to związane z tym, że niektórzy usługodawcy hostingowi ograniczają liczbę możliwych przekierowań domen, wprowadzając limity np. 5 domen na 1 serwer.

Taka liczba domen wystarcza i to z trudem na obsługę jednej firmowej strony WWW. W takim przypadku przedsiębiorstwo zmuszone jest do zakupu osobnego hostingu pod każdy tworzony serwis internetowy. Zwiększa to zdecydowanie koszty ponoszone na promocję firmy w Internecie. Warto więc wybrać hostingodawcę, który pozwala na delegację nieograniczonej liczby domen na serwer. Umożliwia to zamieszczenie kilku lub kilkunastu stron WWW w ramach jednego hostingu. Do każdej z tych stron może wtedy kierować pakiet domen z użyciem różnych rozszerzeń, a także wielu różnych nazw (np. twojanazwa.pl, twojanazwa.eu, ale też twojprodukt.com oraz twojabranza.info). A przede wszystkim patrząc z punktu widzenia firmy, pozwala to na ograniczenie wydatków na promocję w Sieci
- radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR

Warto zarejestrować pakiet firmowych domen


Domena jest dobrem o kluczowym znaczeniu dla przedsiębiorstwa, dlatego należy odpowiednio zadbać o jej bezpieczeństwo. W tym celu warto zdecydować się na zakup pakietu domen z użyciem słów kluczowych oraz rozszerzeń, związanych z działalnością firmy. Do najistotniejszych należą kombinacje z różnymi końcówkami, które dotyczą branży czy też zasięgu działań firmy (np. strona biura podróży z Warszawy powinna posiadać kombinacje www.firma.waw.pl, www.firma.turystyka.pl ). Jeżeli firma prowadzi działania na różnych płaszczyznach, warto by zainwestowała w domeny z przed i przyrostkami, określającymi dane płaszczyzny (np. www.i-firma.pl, www.firma24.pl). Powyższy zestaw będzie odpowiedni w początkowej fazie promocji firmy w Sieci. Przedsiębiorstwo powinno pomyśleć także o zakupie nazw, które są "literówkami" domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywaniu go do przeglądarki internetowej.

Zakup całego pakietu domen uchroni firmę, przed działaniami związanymi z cybersquattingiem. Cybersquatting polega na rejestrowaniu domen z użyciem np. nazw znanych firm, produktów w celu późniejszego ich odsprzedania. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, ze pod adresem internetowym z użyciem nazwy przedsiębiorstwa nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla firmy treści. Oprócz względów bezpieczeństwa, rejestracja zestawu domen oraz przekierowanie ich na główny adres strony WWW ułatwi odnalezienie serwisu firmy każdemu Internaucie
- radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: