eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Dobra domena a promocja firmy w Internecie

Dobra domena a promocja firmy w Internecie

2009-05-22 14:06

Przeczytaj także: Wybór rozszerzenia dla adresu strony WWW


Ryzykowne jest umieszczenie firmowej strony WWW pod adresem, który jest literówką domeny będącej własnością konkurencji. Wykorzystywanie obcego wizerunku, w celach promocji, może przynieść odwrotne skutki do zamierzonych, gdyż buduje negatywne skojarzenia u odbiorcy. Może być również niezgodna z prawem.

Promując firmowy serwis WWW wybierz jedną główną domenę


Firmy coraz częściej rejestrują całe pakiety domen z różnymi rozszerzeniami. Ma to na celu ułatwienie klientowi dotarcia do firmowego serwisu WWW oraz wyeliminowanie działań nieuczciwej konkurencji. Posiadając już pakiet domen, przedsiębiorstwo powinno dokonać wyboru jednej charakterystycznej domeny i ograniczyć się do promowania jej od samego początku istnienia serwisu WWW. Jako domenę główną warto wybrać domenę z rozszerzeniem polskim, globalnym lub europejskim. Są to domeny obecnie najpopularniejsze w Polsce, a ze względu na rozszerzenie, także najczęściej wpisywane przez internautów do internetowych przeglądarek. Następnym krokiem po wyborze domeny głównej jest skupienie się na jej promocji. Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Powinna znaleźć się zarówno na wizytówkach, papierze firmowym, jak i na szyldzie firmy, wszelkich reklamach zewnętrznych, prasowych oraz ogłoszeniach. Ponadto, dodatkowym zabiegiem, który warto zastosować, jest przekierowanie wszystkich posiadanych domen na jedną główną domenę. Promocja domeny głównej we wszystkich kanałach od samego początku, zwiększa jej rozpoznawalność, a co za tym idzie, także zainteresowanie firmą wśród klientów - radzi Alicja Marciniak, Kierownik działu marketingu i public relations w NetArt.

Zarejestruj domenę zanim założysz firmę


Zakładając firmę lub wprowadzając nowy produkt na rynek większość przedsiębiorców zapomina o równoczesnym zarejestrowaniu domeny internetowej z nową nazwą. Jest to bardzo duże niedopatrzenie, które może mieć poważne konsekwencje. Adres internetowy, kierujący do firmowego serwisu WWW z nazwą firmy, to bardzo często podstawa wszelkich działań promocyjnych firmy, nie tylko w Internecie. Warto już w fazie projektu sprawdzić czy wybrana nazwa firmy bądź produktu jest wolna. Jeśli jest, należy ją niezwłocznie zarejestrować. Warto sprawdzić także czy wolna nazwa występuje w kilku rozszerzeniach. Pakiet domen z różnymi rozszerzeniami np. polskim, globalnym lub europejskim to gwarancja, że internauta bez przeszkód trafi do firmowego serwisu WWW. Zarejestrowanie kilku domen nie wiąże się z barierami finansowymi. Domeny w pierwszym roku użytkowania kosztują od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy (np. serwis nazwa.pl), oddają domeny do rocznego testowania nawet za darmo. Wcześniejsze zarejestrowanie domeny gwarantuje, że pod jej nazwą nie znajdzie się strona WWW z ofertą konkurencyjnej firmy. Nie warto zwlekać z rejestracją domeny, bo ktoś może nas ubiec, a konsekwencje utraty domeny z nazwą firmy czy naszego produktu mogą być bardzo uciążliwe. Droga do jej odzyskania może okazać się długa i uciążliwa - radzi Alicja Marciniak, Kierownik Działu Marketingu i Public Relations w NetArt.

Domeny z polskimi znakami diakrytycznymi


Bardzo często polscy przedsiębiorcy zastanawiają się nad zarejestrowaniem firmowej domeny z użyciem polskich znaków diakrytycznych. Rozwiązanie to ma swoje plusy, ale także minusy. Przede wszystkim adres internetowy, w którym znajdują się polskie litery z tzw. ogonkami (np. ą, ę, ź), są bardziej charakterystyczne, łatwiejsze do zapamiętania dla potencjalnych klientów. Wolnych adresów z polskimi znakami jest też więcej, niż tych bez ich użycia. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy warto rejestrować domenę z polskimi znakami diakrytycznymi, jeśli jej odpowiednik bez polskich znaków jest zajęty. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą trafiali na niewłaściwą stronę WWW, myląc się przy wpisywaniu adresu lub sugerując się brakiem polskich znaków w innych adresach internetowych. Rejestracja domeny z użyciem popularnych "ogonków" jest na pewno najlepszym wyjściem dla firm, w których nazwie lub nazwie produktu bądź usługi występują polskie znaki diakrytyczne. Firma taka powinna jednak oprócz domen z polskimi znakami diakrytycznymi zarejestrować pełen pakiet domen, które im odpowiadają bez polskich liter. Przykładowo, jeśli firma nazywa się "Świt" powinna zarejestrować domenę świt.pl, ale też domeny swit.pl, swit.com oraz swit.eu - radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i Public Relations w NetArt.

Autor: Beata Mosór - Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: