eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Dobra domena a promocja firmy w Internecie

Dobra domena a promocja firmy w Internecie

2009-05-22 14:06

Przeczytaj także: Wybór rozszerzenia dla adresu strony WWW


Coraz częściej zdarza się, ze domena, której szukamy jest już zajęta. Jakie przedsięwziąć kroki w takiej sytuacji? Można podjąć próby odkupienia takiej domeny od dotychczasowego właściciela, niejednokrotnie jednak jest to nieopłacalne dla firmy. Taka domena może być już od dawna w sieci, a strona WWW pod nią zamieszczona mieć odmienny profil od działalności firmy. Tak więc oprócz kosztów związanych stricte z wykupieniem, dochodzą koszty jej promocji, a i to nie zagwarantuje nam, że serwis nie będzie kojarzony z poprzednią rolą. Dlatego warto się zastanowić nad stworzeniem i zarejestrowaniem innej domeny. Koszt jej promocji może się okazać dużo niższy. W celu uniknięcia wszelkich komplikacji, właściciele przedsiębiorstw decydują się na zakup domen, jeszcze przed założeniem firmy, czy wypuszczeniem produktu na rynek (w fazie projektu).

Trendy w świecie domen

Trendy w rejestracji usług zależne są od puli wolnych domen. Jeszcze nie tak dawno rejestracja domen z użyciem "–" była rzadkością. Dziś (ze względu na to, iż większość atrakcyjnych, jednoczłonowych nazw jest zajęta) są jednymi z najczęściej rejestrowanych domen w sieci. Równie wysoki jest wskaźnik rejestracji nazw angielskojęzycznych, z użyciem skrótów czy tzw. gier słownych (np. www.4free.pl, www.2you.net.pl). Polegają one na takim połączeniu liter z cyframi, aby wydobyć ich dodatkowe, ukryte znaczenie.

Mogłoby się wydawać, że ze względu na malejącą liczbę wolnych domen, każde rozwiązanie zwiększające ich ilość na rynku będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Jednak, dostępna od 2006 roku, możliwość rejestracji domen z polskimi znakami diakrytycznymi (np. ą, ę, ć, ł, ź), nie cieszy się dużym zainteresowaniem. Jest tak, dlatego że zastosowanie polskich znaków w nazwie ma plusy i minusy. Wciąż większość użytkowników nie przyzwyczajona jest do używania „ogonków” w adresach internetowych.

Niezależnie od panujących w danym momencie trendów, szybko znikają domeny związane z nowymi produktami, które pojawiają się na rynku (przykładem może być zawrotna ilość wykupionych domen mających związek z wprowadzeniem na rynek przeglądarki Google Chrome) oraz literówki domen, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.

Wartość marketingowa

Dobrze dobrana domena powinna pasować do profilu strony WWW oraz działalności przedsiębiorstwa. Ułatwi to znacznie jej promocję w sieci. Użycie nazw w języku angielskim czy gier słownych będzie atrakcyjne w przypadku portali i serwisów skierowanych do młodych ludzi. Natomiast zastosowanie polskich znaków, gdy firma działa jedynie na rynku polskim. Jeżeli firmie zależy na zbudowaniu wizerunku profesjonalnej i stabilnej, najlepsza będzie domena z nazwą przedsiębiorstwa oraz kombinacje z innymi słowami. Wyboru takich słów trzeba dokonać bardzo starannie i z rozwagą. Warto rozważyć rejestrację domen z różnymi przedrostkami (np. "e-", "m-", "i-") jeżeli zależy nam na rozróżnieniu działań firmy w sieci od prowadzonych na innych płaszczyznach.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: