eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wyzwania public relations 2004

Wyzwania public relations 2004

2004-01-22 13:03



6. W tym roku zobaczymy więcej troski o reputację organizacji w oczach nie tylko akcjonariuszy, ale właścicieli dużych pakietów akcji. Dotyczy to komunikacji w okresie konsolidacji, fuzji, sprawy sądowej, upadłości, itp. Aktywne relacje inwestorskie i wypracowanie solidnej komunikacji pomogą w skutecznym odróżnieniu się od firm oskarżanych lub podejrzewanych o nieczyste praktyki finansowe.

Jeżeli spółka giełdowa wydaje komunikat o nowym produkcie, to może wpłynąć na cenę jej akcji lub konkurencji. Zatrudnienie znakomitego pracownika na eksponowanym stanowisku tez może wpłynąć na zakupy akcji. Dlatego sensowne wydaje się łączenie relacji inwestorskich z funkcjami public relations - najlepiej pod kierunkiem jednej osoby. Taka jest tendencja na świecie i podobne zmiany nastąpią też w Polsce.

7. W 2004 roku wyzwaniem wszystkich organizacji będą coraz większe koszty opieki zdrowotnej. Ochrona zdrowia stanie się podstawowym problemem kształtującycm związki w trójkącie: pracownik, pracodawca i związki zawodowe.

Inteligentne organizacje będą monitorować koszty opieki medycznej pracowników i tłumaczyć im jak one wpływają na konkurencyjność firmy na rynku. Jeszcze bardziej inteligentne firmy będą doradzać pracownikom jakie powinni podejmować decyzje, aby powstrzymać spiralę wydatków na leczenie.

8. Etyka i społeczna odpowiedzialność będę torować sobie drogę na wiele sposobów. Jednym z nich jest styl komunikacji z pracownikami - od sprzątaczki do prezesa zarządu. Lepiej jeśli firmowe biuletyny, strony WWW i wewnętrzne prezentacje zrezygnują z efektownych elementów graficznych na rzecz stawienia czoła prawdziwym problemom.

Praktycy public relations będą mieć odwagę mówić prezesom to czego ich uszy być może nie chciałyby usłyszeć o wydarzeniach w firmie i zewnętrznym postrzeganiu organizacji.

9. Specjaliści marketingu agresywnie będą wprowadzać w życie super-oszczędne i super-wydajne metody. To kieruje spojrzenia na wolne media i marketing bezpośredni i oznacza, że termin "komunikacja marketingowa" zajmie bardziej znaczące miejsce w leksykonie public relations. Jak pokazały na przykład udane próby umieszczania produktów w filmach (product placement) praktycy marketingu będą szukać nowych metod komunikacji z klientem bez oglądania się na tradycyjną reklamę.

Branża public relations nie może nie dostrzegać zmian w marketingu. Musi posiąść nowe umiejętności, narzędzia i argumenty, aby nie stracić fotela w sali posiedzeń zarządu. Szef działu public relations będzie musiał umieć wyjaśnić dlaczego 90% budżetu na reklamę trafia do telewizji i radia, a 90% budżetu PR - który nie jest tak profesjonalnie monitorowany - trafia do prasy. Będzie potrzebować danych statystycznych, które można porównać z badaniami reklamy, promocji sprzedaży i marketingu. Słowem - zmieniaj się albo zgiń.

10. Ponieważ warunki ekonomiczne z ubiegłego roku przeniosą się na rok 2004 wiele firm nadal będzie zaciskać pasa. Odczują to praktycy public relations, od których będzie się oczekiwać wymiernych materialnych efektów. Jaki jest przepis na katastrofę? Obiecaj szefowi gruszki na wierzbie tylko po to, aby mu sprawić przyjemność.

Teraz właśnie jest najlepszy moment, aby przyjrzeć się realizowanym programom PR. Podziel je na dwie grupy - te, które dają efekty i te, które nie są trafione. Pierwsze rozbuduj, drugie zakończ, a środki przekaż na pierwsze. Praktycy public relations także w roku 2004 będą pracować nad dokładniejszym wyznaczaniem celów, opracowywaniem nowych strategii i doskonaleniem metod pomiaru efektów pracy.

poprzednia  

1 2

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: