eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wyzwania public relations 2004

Wyzwania public relations 2004

2004-01-22 13:03

Ponieważ dziennikarze żyją w coraz większym pośpiechu i mają mniej czasu na weryfikację informacji w mediach pojawi się więcej nieprawdziwych informacji. Prawda czy fałsz? Kiedy pytałem znajomych z branży public relations co przyniesie ten rok wielu wzruszało ramionami, "Przyszłość jest niemożliwa do przewidzenia." Niemożliwa? To znaczy, że warto spróbować. Oto co wyczytałem ze szklannej kuli podarowanej mi pod choinkę :-)
1. Korupcyjna afera wokół nowej ustawy o mediach pokazała, że w interesach trzeba liczyć się z żądaniem większej przezroczystości. W tym roku specjaliści public relations odczują tego skutki.

Czy wiesz dokładnie jakie interesy robi Twoja firma? Co zapewnia jej największe zyski? Z kim współpracuje? Czy są to wiarygodni partnerzy? Kim są najwięksi współwłaściciele i udziałowcy Twojej firmy i co myślą o jej codziennych problemach? Czy dyrektor finansowy zna Ciebie?

2. Afera Rywina pokazała, że wizerunek i reputacja to nie to samo. Wizerunek można zbudować szybko korzystać i nie zawsze uczciwymi metodami (na przykład, kłamstwem i manipulacją).

Wspaniała reputacja powstaje latami. Jej podstawą jest prawda, uczciwość, zgodność słów z czynami, osobowość i sprawiedliwość. Fundamenty reputacji mogą chwiać się w czasie skandalu, ale wcale nie musi dojść do katastrofy.

Reputację tworzy się dzięki umiejętności słuchania i mówieniu właściwych słów w odpowiednim czasie. Dlaczego praktycy public relations powinni o tym pamiętać? Bo niektórzy z nas w zeszłym roku mówili nieprawdę i uciekali się do manipulacji. Klienci potrzebują prawdy bardziej niż kłamstwa. Praktycy PR z charakterem zyskają więcej niż można kupić za pieniądze.

3. Wyzwaniem dla rządu będą przemyślane reakcje na to co wydarzyło się w roku ubiegłym. Praktycy public relations będą mieć okazję przekonać rząd i parlament, że wszyscy jesteśmy częściowo odpowiedzialni za gospodarczy klimat. Jako przedstawiciele biznesu powinniśmy budować środowisko, które zachęci do odpowiedzialnego zachowania w przyszłości.

Niemożliwe jest zadekretowanie dobrego zachowania. Wszystko co można uczynić to karać za złe uczynki.

4. Rok 2004 jeszcze raz udowodni jak wielkim nieporozumieniem jest założenie, że praktycy public relations mogą "naprawić" świat korporacyjnej komunikacji. Gospodarka musi nauczyć się wyznaczać realistyczne oczekiwania.

Myślenie w rodzaju "dajcie to tym z działu PR" na pewno nie rozwiąże skutecznie żadnego problemu tak jak bandaż nie zatamuje krwotoku z tętnicy.

5. To nie jest rok dla cichych szarych myszek. Gospodarka nadal zmaga się ze skutkami recesji. Firma, która poradzi sobie z recesją kwitnie w okresie boomu. Także w tym roku utrzyma się duży sceptycyzm wobec tego co mówi o sobie organizacja. Ten sceptycyzm dotyczy nie tylko mediów, ale też opinii publicznej.

Ludzie nadal nie rozumieją jak funkcjonuje gospodarka. Praca praktyka PR jest bardzo trudna. Polega przecież na tłumaczeniu czym zajmuje się firma. Na barkach członków zarządów spocznie obowiązek bezpośredniego komunikowania się z mediami i opinią publiczną. Praktycy public relations będą musieli poświęcać więcej czasu i energii na tłumaczenie analitykom i akcjonariuszom decyzji biznesowych i finansowych firmy.

 

1 2

następna

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: