eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Bazy danych wzajemnie udostępniane

Bazy danych wzajemnie udostępniane

2004-01-15 13:29


MODEL WSPÓŁPRACY POMIĘDZY STRONAMI

Bardzo istotną cechą tego modelu jest fakt, że w żadnym momencie nie dochodzi do faktycznego, fizycznego przekazania danych. Dane z baz są przetwarzane na zlecenie partnerów, jako producentów baz i administratorów danych w świetle ustawy najczęściej przez stronę trzecią - wyspecjalizowaną firmę realizującą kampanie direct.

Prawa partnerów w projekcie
Partnerzy udostępniający sobie dane mają zagwarantowanych kilka podstawowych praw, umożliwiających im zgodność przetwarzania udostępnionych danych z ustawą o ochronie danych oraz koncepcją komunikacji z klientami firmy administratora danych. To:
- określenie profilu klienta docelowego do wybrania z bazy partnera,
- zatwierdzenie treści i formy komunikatów marketingowych i ofert kierowanych do własnych klientów,
- akceptacja wszelkich form przetwarzania danych osobowych z własnej bazy,
- w drodze negocjacji możliwość otrzymywania prowizji handlowej za sprzedaż do własnych klientów,
- oferty do bazy danego partnera są przesyłane na jego koszt zleceniodawcy działań direct marketing (partnera),
- prawo przejęcia bazy respondentów na zasadzie wyłączności.

Obowiązki partnerów w projekcie
W związku z faktem operowania na bardzo ważnych zasobach firmy, jakimi są dane osobowe, partnerów projektu obowiązuje wiele ograniczeń.

Obowiązki partnerów w projekcie:
- realizowanie działań direct marketingowych zgodnie z założeniami określonymi w umowach pomiędzy stronami projektu,
- zachowanie poufności informacji technicznych i handlowych, szczególnie takich, których ujawnienie mogłoby narazić na stratę drugą stronę (partnera),
- obowiązki wynikające z roli administratora udostępnianych danych osobowych: informacyjny, rejestracyjny oraz przechowywania i przetwarzania danych w systemach informatycznych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Zaprezentowany model działania jest z powodzeniem stosowany przez wiele firm w Polsce. Jednym z liderów działań kierowanych do baz partnerskich jest AIG Poland. Jest to bardzo interesująca i przynosząca korzyści forma współpracy dla obu partnerów. Dlatego coraz więcej firm będzie podejmować decyzję o pracy z niekonkurencyjnym, wspierającym partnerem.

Bardzo istotnym ograniczeniem, uniemożliwiającym pracę w tak zaawansowanym modelu, jest konieczność uporządkowania formalnego i marketingowego własnej bazy danych, aby stała się interesująca dla potencjalnych partnerów. Baza taka powinna spełniać następujące kryteria:
- Mieć uregulowany status formalnoprawny.
- Standard zapisu danych powinien być ujednolicony, umożliwiający wykonanie operacji na bazie, np. deduplikacji.
- Dane powinny być aktualne, a posiadane informacje pozwalać posegmentować klientów z bazy.
- Klienci z bazy muszą podpisać klauzulę o przetwarzaniu danych na tyle elastyczną, aby możliwe było operowanie danymi danej osoby.

Beata Nawrat pracuje jako Senior Account w Axel Springer Kontakt, firmie zajmującej się komunikacją interaktywną.
e-mail: beata.nawrat@arteria.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce wejdź .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Beata Nawrat / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: