eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w Polsce I-XII 2008

Internet w Polsce I-XII 2008

2009-02-06 00:05

Internet w Polsce I-XII 2008

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ostatnia fala badania Internetu NetTrack objęła grudzień 2008 roku, co dało możliwość przedstawienia wyników całorocznych. Wynika z nich, że wzrost penetracji Internetu zachował dynamikę z 2007 roku. Po gwałtownym wzroście na przełomie lat 2005 - 2006 (wzrost o blisko 10%), obecna dynamika nie przekracza 5% rocznie. Konsekwentnie rośnie również odsetek osób korzystających z Internetu codziennie i łączący się z siecią w domach.

Przeczytaj także: Internet w Polsce IX-XI 2008

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 71,1 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,6 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (30,1 proc) oraz od 3 do 5 lat (28,4 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 86,9 proc. respondentów) lub pracy (24,3 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 8,5 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 1,3 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu to niezmiennie królują stałe łącza, do których przyznało się 77,1 proc. respondentów. Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 4,8 proc. wskazań, który wyprzedził modem (dial-up) z 2,4 proc. wskazań.

Jeśli chodzi o profil internauty w 2008 roku, to podział ze względu na płeć kształtował się równomiernie - 50 proc. stanowiły kobiety, a kolejne 50 proc. mężczyźni. Jeśli zaś chodzi o wiek wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (36 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (34 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 18 i 13 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 59,2 proc. respondentów, a tuż za nim z 53,1 proc. znajduje się Allegro, na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 51,2 proc. wskazań. Na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Neostrada z 6 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 86,1 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,3 proc., a na Onet.pl z 59,6 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta z 16,2 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń - grudzień 2008 roku na próbie 21556 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: