eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w Polsce IX-XI 2008

Internet w Polsce IX-XI 2008

2009-01-15 13:14

Internet w Polsce IX-XI 2008

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie wrzesień - listopad 2008 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że około jedna trzecia internautów korzysta z połączenia internetowego dłużej niż 5 lat.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VI-VIII 2008

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 71,9 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,5 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (32,2 proc) oraz od 3 do 5 lat (28,6 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 88 proc. respondentów) lub pracy (23,7 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 9 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 1 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu ilości stałych łącz spadła w porównaniu do badania z czerwca - sierpnia 2008 r. o 0,2 pkt. proc. i wyniosła 77 proc. Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 5,6 proc. wskazań, który wyprzedził modem (dial-up) z 2,6 proc.

Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Ponownie większość stanowili mężczyźni (51 proc.). Jeśli zaś chodzi o wiek wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (36 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (34 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat, podobnie jak w okresie VI-VIII 2008 r., stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 18 i 13 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 58,1 proc. respondentów, a tuż za nim z 54,2 proc. znajduje się Allegro, na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48 proc. wskazań. Na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Fotka.pl z 5,5 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 86,1 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 66,8 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 59,9 proc., co oznacza wzrost o jedno oczko. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta z 16 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie wrzesień - listopad 2008 roku na próbie 5644 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: