eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Public relations - rynek pracy VII-IX 2008

Public relations - rynek pracy VII-IX 2008

2008-10-09 02:15

Public relations - rynek pracy VII-IX 2008

Branże, w których oferowano zatrudnienie © fot. mat. prasowe

W trzecim kwartale 2008 roku ukazały 404 ogłoszenia dla PR-owców, czyli o 92 mniej niż kwartał wcześniej. Był to najsłabszy okres w tym roku, a lipiec i sierpień były, pod względem liczby ofert pracy dla PR-owców, najsłabszymi od początku 2008 - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy IV-VI 2008

Wrześniowy raport PRoto zawiera analizę 144 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Po systematycznym spadku liczby ogłoszeń, który trwał od dwóch miesięcy, we wrześniu zanotowano o 11,8 proc. więcej ogłoszeń niż w sierpniu i o 7,6 proc. - niż w lipcu. W minionym miesiącu 40 ofert, czyli aż prawie 28 proc., dotyczyło stanowisk menadżerskich i dyrektorskich.

We wrześniu do redakcji PRoto nadesłano 67 ogłoszeń, 63 znaleziono w Internecie, a 14 – w prasie. W trzecim kwartale 2008 roku portal PRoto stał się, tradycyjnie już, w zakresie ogłoszeń o pracę dla PR-owców liderem wśród innych serwisów. We wrześniu w czołówce poza nim, znalazły się ponadto: Pracuj.pl (27), Infopraca.pl (13) i Jobpilot.pl (11).

Zdecydowana większość ogłoszeń była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowano je do potencjalnych specjalistów, 28 ofert dotyczyło staży i praktyk.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 278 ogłoszenia łącznie w całym kwartale i 102 w czerwcu.

We wrześniu, podobnie jak w poprzednich dwóch miesiącach trzeciego kwartału 2008 roku, najczęściej poszukiwano specjalistów – 70 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się stanowiska managerskie i dyrektorskie – 40 ofert. Do stażystów i praktykantów było skierowanych 28 ogłoszeń.

fot. mat. prasowe

Branże, w których oferowano zatrudnienie

Branże, w których oferowano zatrudnienie

Wśród wymagań językowych stawianych przez pracodawców pierwsze miejsce zajmuje znajomość angielskiego. We wrześniu w 90 ofertach oczekiwano znajomości tylko języka angielskiego, w 5 ogłoszeniach wymagano znajomości angielskiego i/lub innego, a w 3 – angielskiego i/lub niemieckiego. W 41 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.

We wrześniu, jak i w całym trzecim kwartale, większość ofert dotyczyła pracy w branży media/marketing. We wrześniu było to 57 ogłoszeń. 13 ofert pochodziło z branży FMCG, po 8 – finansowej i IT. Aż 5 ofert pochodziło z branży administracyjnej.

Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z: tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: