Świadomość konsumencka coraz wyższa
2008-10-04 12:55
Przeczytaj także: Kupno samochodu na kredyt mało popularne
W badaniach wykonanych sześć lat temu przez Fundację Komunikacji Społecznej (FKS) tylko 15 proc. Polaków było skłonnych nie kupować produktów danej firmy pod wpływem negatywnych opinii o jej działalności. Dziś odsetek takich deklaracji sięga 30 procent. Gdyby do osób skłonnych wstrzymać się z zakupami dodać konsumentów deklarujących, że na pewno z nich zrezygnują (22 proc.), wynik sięgnąłby 50 proc. (w badaniach FKS odsetek ten wynosił 33 proc.)Najmniej wrażliwi na złe opinie o producentach są warszawiacy. Wyraźnie częściej (43 proc.) niż osoby zamieszkałe w innych regionach Polski (37 proc.) deklarują, że negatywne informacje o działalności firmy nie mają wpływu na ich wybory.
Sondaż pokazuje, że mieszkańcy bogatszych regionów Polski częściej nie wiążą zakupów z postępowaniem firm. W regionach centralnym, południowym i środkowym ponad 40 proc. badanych składa takie deklaracje. We wschodniej części kraju odsetek ten spada do 30 proc.
![Zakupy online: potencjał niekupujących [© Lucian Milasan - Fotolia.com] Zakupy online: potencjał niekupujących](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-w-Internecie/Zakupy-online-potencjal-niekupujacych-121206-150x100crop.jpg)
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
E-commerce kontra zakupy tradycyjne
-
Zakupy online: ważna jakość produktów i oszczędność czasu
-
Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze
-
Rynek mieszkań 2009: preferencje nabywców
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
-
Studenci w USA preferują Internet
-
Pralki - preferencje konsumentów
-
Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?