eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR: znaczna lojalność pracowników

Branża PR: znaczna lojalność pracowników

2008-09-11 00:13

Przeczytaj także: Praca w branży PR mało atrakcyjna?


Przyczyny podjęcia nowej pracy w branży PR

Identycznie jak rok wcześniej po 18% respondentów jako przyczyny przyjęcia nowej pracy wskazało: ciekawe wyzwania zawodowe oraz możliwość zdobycia doświadczenia. 13% ankietowanych, tak samo jak w 2007, wybrało odpowiedź „możliwość nawiązania ciekawych kontaktów”. Dla młodszych respondentów (grupa poniżej 30 roku życia) częściej niż dla starszych była ważna jasna ścieżka kariery zawodowej.

W swojej pracy PR-owcy cenią...

fot. mat. prasowe

Powody pozostania w obecnej pracy (lata 2007, 2008)

Powody pozostania w obecnej pracy (lata 2007, 2008)

Trzy pierwsze odpowiedzi o powodach pozostania w obecnej pracy są identyczne w obu edycjach badania. Po 16% respondentów wskazało ciekawe wyzwania zawodowe oraz możliwość zdobycia doświadczenia, a 14% - szansę na nawiązanie ciekawych kontaktów. Wzrasta rola zarobków i reputacji pracodawcy.

Wśród respondentów wskazujących jasną ścieżkę kariery zawodowej jako powód pozostania w obecnej pracy aż 81% stanowią osoby poniżej 30 roku życia.

Jak długo pozostaną w obecnej pracy

50% respondentów zamierza pozostać w swoim obecnym miejscu zatrudnienia nie dłużej niż 2 lata. 24% nie robi w ogóle takich planów, w zeszłym roku – 26% ankietowanych.

Respondenci z grupy wiekowej powyżej 30 roku życia częściej deklarują chęć pozostania w obecnym miejscu zatrudnienia ponad 5 lat.

Branży nie opuszczają...

Ponad 80% respondentów zamierza w przyszłości pozostać w branży public relations, przy czym w porównaniu z zeszłym rokiem o 3% (z 38% do 41%) wzrosła liczba odpowiedzi „zdecydowanie tak”. Sprecyzowanych planów w tym względzie nie ma 12% osób biorących udział w badaniu.

fot. mat. prasowe

Plusy pracy w branży PR (lata 2007, 2008)

Plusy pracy w branży PR (lata 2007, 2008)

Do najważniejszych zalet pracy w branży PR 21% respondentów zaliczyło okazję do nawiązania ciekawych kontaktów. Rozwój zawodowy, który w ubiegłorocznej edycji badania zajął pierwszą lokatę, spadł w tym roku na trzecią pozycję (18 % wskazań). W tym roku 20% respondentów za atrakcyjną uznało możliwość wykazania się w pracy dużą samodzielnością, to także spadek, w 2007 na odpowiedź tę wskazało 21% badanych. Co ciekawe, w porównaniu do zeszłego roku o 2% więcej respondentów jako plus pracy w branży PR wskazało współpracę z mediami.

Respondenci – mężczyźni częściej jako plusy pracy w PR wskazują: ciekawe kontakty oraz szansę na rozwój zawodowy. Dla kobiet większe znaczenie ma szansa wpływania na opinię publiczną.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: