Branża PR: znaczna lojalność pracowników
2008-09-11 00:13
Przeczytaj także: Praca w branży PR mało atrakcyjna?
...choć widzą jej minusy
18% ankietowanych za mankament branży PR uznało fakt, że ich wkład w pracę nie ma odbicia w zarobkach, co stanowi spadek o 3% w porównaniu do 2007 roku. 21% respondentów za gorszą stronę pracy w polskim public relations uznało niski poziom profesjonalizmu branży (w ubiegłym roku – 23%). Dla 20% respondentów, identycznie jak rok wcześniej, głównym minusem tej pracy jest lekceważący stosunek klientów do konsultantów PR – szczególnie dotyczy to mężczyzn i respondentów o dłuższym stażu pracy.
Jak branżę widzą szefowie
22 proc. respondentów – właścicieli firm i osób na stanowiskach kierowniczych – jako główną przyczynę rotacji pracowników wskazało lepszą ofertę płacową innego pracodawcy (w ubiegłym roku 24%).
O 5% respondentów mniej niż w 2007 r. wybrało odpowiedź „potrzeba zmiany”. 11% respondentów przyznało, że powodem odejścia ich pracowników jest brak możliwości dalszego rozwoju zawodowego w obecnej firmie, w ubiegłym roku – 13%. W porównaniu do zeszłego roku o 4% wzrosła liczba wskazań odpowiedzi „złe traktowanie przez bezpośrednich przełożonych”, jako powodu odejścia z pracy.
„Tworzenie dobrej atmosfery w pracy” w tym roku ponownie było wskazywane jako główna inicjatywa podejmowana, aby zatrzymać pracowników (25% - 2008r. i 23% w 2007 r.). O 5% mniej wskazań niż w 2007 r. dostała odpowiedź „atrakcyjne wyzwania zawodowe” - (18% - 2008r., 23% - 2007r.). Jasną ścieżkę rozwoju zawodowego przedstawia swoim pracownikom 10% (6 miejsce wśród inicjatyw podejmowanych, aby utrzymać pracowników).
Ponad połowa ankietowanych z grupy kierowniczej w ciągu ostatniego roku zauważyła zwiększona rotację pracowników.
fot. mat. prasowe
Czy zaobserwowali Państwo zwiększoną rotację pracowników w ciągu ostatniego roku?
W II edycji badania na temat zatrudnienia i motywacji polskich pracowników branży PR wzięło udział 658 respondentów. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą anonimowej ankiety przez portal PRoto.pl i serwis GazetaPraca.pl. 43% respondentów jest zatrudnionych w działach PR prywatnych firm, a 36% - w agencjach PR. 7% ankietowanych, to pracownicy działów PR firm państwowych, a 6% - departamentów PR w instytucjach. Wśród biorących udział w badaniu znalazło się też 7% właścicieli firm.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kobiety na rynku pracy: satysfakcja, zaangażowanie i ambicje
-
Wynagrodzenie najczęstszym powodem zmiany pracy
-
Po co pracodawcy wellbeing pracowników?
-
3 porady jak zapobiegać quiet quitting
-
Połowa pracowników w Polsce ocenia swoje miejsce pracy jako "świetne"
-
Jak różnorodność i włączanie wpływa na wellbeing pracowników?
-
Benefity pracownicze, wellbeing i kultura organizacji. Tego chcą pracownicy
-
Dbałość o wellbeing pracowników: opłacalna pod warunkiem
-
Jak nowe technologie wpływają na wellbeing pracowników?