eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Informacje o hotelach: Internet górą

Informacje o hotelach: Internet górą

2008-07-02 02:13

Informacje o hotelach: Internet górą

Skąd Polacy czerpią informacje wybierając hotel? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badanie przeprowadzone przez firmę On Board Public Relations wspólnie z PBS DGA wykazało, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do Internetu. W niektórych grupach społecznych - np. wśród Polaków z wyższym wykształceniem - Internet jest wskazywany jako jedno z najważniejszych źródeł informacji aż przez 60% osób. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla Polaków rekomendacje znajomych i przyjaciół (34%). Reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach są dużo mniej ważne.

Przeczytaj także: Polski rynek hotelowy wykorzystuje swoje przewagi

fot. mat. prasowe

Skąd Polacy czerpią informacje wybierając hotel?

Skąd Polacy czerpią informacje wybierając hotel?

Dla 1/2 Polaków Internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach, jak wynika ze wspólnego badania On Board PR i PBS DGA. Planując wyjazd, z sieci korzystają nawet ci, którzy zwykle nie używają Internetu.

„Błędem wielu menedżerów hoteli jest postrzeganie promocji tylko w kategoriach jakiegoś wydarzenia, np. hucznego otwarcia placówki” - komentuje wyniki Iwona Kubicz z On Board PR – „Tymczasem to uczciwa, systematyczna komunikacja – np. z pomocą Internetu - buduje wiarygodność i przynosi efekty, które trudno jest wypracować poprzez reklamę”.

Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.

„Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi” – komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – „Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy”.

fot. mat. prasowe

Jakie doświadczenia najbardziej zniechęcają Polaków do ponownej wizyty w hotelu?

Jakie doświadczenia najbardziej zniechęcają Polaków do ponownej wizyty w hotelu?

Badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48% wskazań) oraz niemiła obsługa (43%). Niespodziewane opłaty bardziej oburzają mężczyzn (50%) niż kobiety (45%). Wśród czynników, na które zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę jest też zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klientów. Różnice pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.

„Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z Internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach” – mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu.”

Informacje o badaniu
Badanie „Hotel oczami klienta” opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 23-25 maja 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: