eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne

Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne

2008-03-18 12:37

Przeczytaj także: Polski konsument lojalny w kryzysie


Co najsilniej skłania do zakupu?

fot. mat. prasowe

Udział w programach lojalnościowych

Udział w programach lojalnościowych

Zdecydowanie najbardziej zachęcającą dla wszystkich grup konsumentów okazuje się być okresowa obniżka ceny produktu lub usługi. Dla „Łowców okazji” (więc stosunkowo dużej grupy kobiet) – traktujących promocje jako sposób na oszczędzanie wydatków – atrakcyjne są produkty z dołączonymi pełnowartościowymi towarami lub drobnymi upominkami.

Popularność programów lojalnościowych koncentruje się głównie wokół stacji benzynowych (mających zwolenników przede wszystkim wśród mężczyzn), hipermarketów i supermarketów (tu przeważają kobiety) oraz operatorów telefonii komórkowej.

Stosunek do konkursów promocyjnych wyraźniej dzieli mężczyzn i kobiety – wśród ich fanów większość stanowią kobiety (63%), natomiast w najliczniejszej grupie – niezainteresowanych taką formą promocji – mężczyźni są nieznacznie silniej reprezentowani.

fot. mat. prasowe

Udział w konkursach promocyjnych – grupy konsumentów.

Udział w konkursach promocyjnych – grupy konsumentów.

Informacje o badaniu:
BTL Monitor to badanie promocji sprzedaży w Polsce. ARC Rynek i Opinia realizuje je cyklicznie od 2001 r. Nowość w BTL Monitor 2007 to wprowadzenie do próby młodzieży w wieku 13-18 lat. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie Polaków.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: