eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów II 2008

Sprzedaż samochodów II 2008

2008-03-08 10:53

W lutym sprzedaż samochodów osobowych osiągnęła poziom 28 tys. 192 sztuk, o ponad 28 procent wyższy niż zanotowany w analogicznym miesiącu 2007 roku - poinformował Samar, motoryzacyjna firma analityczna. Import aut używanych przekroczył 80 tysięcy. Wyniki skumulowane sprzedaży samochodów wyniosły 56 tys. 567 sztuk, o 26,3 procent więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze samochody I 2008

Według analityków Samaru, dobre wyniki to przede wszystkim zasługa kończących się powoli akcji wyprzedażowych samochodów rocznika 2007, obniżki cen na samochody z rocznika 2008 wprowadzone przez niektóre marki, oraz prowadzonych przez wszystkich kampanii promocyjnych. Dodatkowo sprzyja im dobra sytuacja w gospodarce, wypłata trzynastek i nagród za poprzedni rok i stopniowy wzrost wynagrodzeń.

Wielkość zakupów poczynionych przez klientów instytucjonalnych w porównaniu do grudnia (tradycyjnie jednego z najlepszych miesięcy z punktu widzenia tzw. sprzedaży flotowej) ubiegłego roku pozostała na niemal niezmienionym poziomie, co potwierdza dobrą koniunkturę.

Liderem rynku nowych samochodów osobowych po dwóch pierwszych miesiącach roku jest Toyota, której samochody kupiło 6 tys. 309 klientów, o 5,9 procent więcej niż przed rokiem. Na drugiej pozycji uplasowała się Skoda z wynikiem tegorocznej sprzedaży 5.830 aut, co oznacza wzrost o 4,3 proc. Najniższy stopień podium zajął Opel, który sprzedał 5 tys. 392 swoje samochody i wykazał 23,2 procent wzrostu w stosunku do ubiegłego roku.

Tuż za podium znalazł się Fiat, którego auta kupiło 5 tys. 175 osób, o 23,2 procent więcej niż rok wcześniej. Sklasyfikowany na piątej lokacie Volkswagen sprzedał od początku roku 4.077 auta, o 65,7 procent więcej niż przed rokiem. Szóste miejsce zajął na koniec lutego Renault z wynikiem 3 tys. 414 sprzedanych pojazdów (wzrost o 24,5 proc.), a minimalnie mniejszy rezultat osiągnął Ford, sklasyfikowany na 7. pozycji. Auta Forda zostały kupione w ilości 3.392 sztuki, o 7,4 procent większej niż rok wcześniej.

Dalsze lokaty zajęły kolejno Peugeot z wynikiem (3.179 sprzedanych aut, wzrost o 7,5 procent), Citroen (2.763 auta, wzrost o 18,5 procent) i Honda (2.600 sztuk, wzrost o 49,3 procent).

Spośród 43 marek dostępnych obecnie na polskim rynku aż 32 osiągnęły większą sprzedaż niż przed rokiem, a co istotne - tendencję rosnącą wykazało pierwszych 18 producentów, do których należy 94,59 procent rynku.

W rankingu samochodów sprowadzonych poza autoryzowaną siecią dealerską w gronie 15 najpopularniejszych marek zdecydowanym liderem pozostaje Volkswagen, którego samochody zostały sprowadzone w ilości 32 tysięcy sztuk, o ponad 11 proc. większej niż przed rokiem. Drugą marką jest Opel (21,5 tysiąca aut, o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a trzecią - Ford (14 tys. aut, wzrost o 4,4 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Audi, Renault, Mercedes, BMW, SEAT, Peugeot, a pierwszą dziesiątkę zamyka Fiat. Średni rok produkcji sprowadzonych w 2008 roku do Polski aut używanych to 1999.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

ZKDP: Fakt na czele

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: