Ubezpieczenia online: wady i zalety
2007-11-30 10:47
Przeczytaj także: Wyniki ubezpieczycieli I-VI 2007
Na podstawie analiz opinii internautów wyrażanych w postaci wpisów na portalach, forach, blogach oraz listach dyskusyjnych, opracowano raport „Ubezpieczenia online: Allianz i jego konkurenci”. Dokument przedstawia zalety oraz wady zakupu polisy online, na jakie zwrócili uwagę użytkownicy sieci. Jest również cenną wskazówką dla ubezpieczycieli planujących wprowadzenie tego typu usługi. Daje bowiem pełen obraz preferencji klientów, ich obaw i sugestii.Zainteresowanie tematyką ubezpieczeń jest dość duże wśród internautów – jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu 2007 roku witryny zgrupowane w kategorii „Finanse i ubezpieczenia” standardowego drzewka mediów odwiedziło ponad 2,6 mln użytkowników (real users). Ponadto, internauci za pośrednictwem blogów, portali, forów i list dyskusyjnych wymieniają się uwagami dotyczącymi zakupu ubezpieczenia online.
Brak bezpośredniego kontaktu z agentem, a przez to bezosobowy charakter transakcji, to główna bariera zniechęcająca polskich internautów do zakupu ubezpieczenia online. Dlatego szansa na kontakt z kompetentnym konsultantem za pomocą komunikatora internetowego, a następnie możliwość telefonicznego potwierdzenia zawarcia umowy, korzystnie wpłynęłyby na gotowość zakupu ubezpieczenia tą drogą. Równie istotną formą interakcji między ubezpieczycielem a klientem jest rzetelnie sporządzona i na bieżąco aktualizowana strona WWW. Jej zawartość stanowiłyby wywiady z autorytetami w dziedzinie ubezpieczeń, chat ze specjalistą czy porady prawne.
Jak można przeczytać w raporcie, internauci dużą wagę przywiązują do treści reklam poszczególnych ubezpieczycieli, dlatego skrupulatnie sprawdzają informacje w nich zawarte. Jeśli te okażą się niezgodne z rzeczywistością, firma poważnie traci na wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Wśród polskich ubezpieczycieli internauci najbardziej cenią PZU i Wartę. Z kolei Allianz i Axa to najlepiej kojarzone marki zagraniczne.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzane zostało metodą jakościową gemiusInsight, czyli jakościowej analizy treści wspomaganej komputerowo. Podstawą dla analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za sierpień 2007 r. Ranking dotyczy witryn zgrupowanych w kategorii “Finanse i ubezpieczenia”. Liczebność próby: N= 18 789. Grupa objęta badaniem 7+.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ubezpieczyciele wypłacili w 2021 roku ponad 41 mld zł
-
PIU: jakie odszkodowania wypłacili ubezpieczyciele w I-III kw. 2021?
-
PIU: w 2020 r. ubezpieczyciele wypłacili odszkodowania warte blisko 40 mld zł
-
PIU: chętnych na ubezpieczenia nie zabrakło, ale zyski ubezpieczycieli spadły
-
PIU: ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym prawie 10,6 mld zł
-
Mało chętnych na ubezpieczenia online. Polisy kupujemy od agenta
-
Firmy ubezpieczeniowe zarobią na polisach zdrowotnych. Są jednak warunki
-
Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online
-
Firmy ubezpieczeniowe: wyniki po II kw. 2019 r.