Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za marzec 2007 roku.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel II 2007
Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w marcu, podobnie jak w lutym 2007, na pozycji lidera znajduje się Google z zasięgiem 79,24 proc. (w lutym zasięg Google wynosił 76,29 proc.). Na kolejnych pozycjach w obecnym rankingu znajdują się odpowiednio Onet.pl (70,43 proc.) na miejscu drugim, Wirtualna Polska (62,35 proc.) na miejscu trzecim oraz Allegro.pl (56,33 proc.) na pozycji czwartej. Zmiana, w porównaniu z lutym 2007, nastąpiła na miejscu 8, gdzie ponownie znalazł się Microsoft (w lutym na tej pozycji znajdowała się Gazeta.pl z zasięgiem 38,79 proc.). W marcowym rankingu Gemiusa pojawiło się też kilka nowych portali, swoje miejsce w zestawieniu znalazły między innymi: home.pl na pozycji 17 z zasięgiem 20,67 proc. (w lutym miejsce to należało do PTC ERA), Grupa Fotka.pl na pozycji 19 z zasięgiem 19,94 proc. (w lutowym rankingu na miejscu 19 uplasował się serwis TP) oraz Osemka.pl na miejscu 20 z zasięgiem 18,96 proc. (w zestawieniu lutowym pozycja ta należała do gadu-gadu.pl).
W marcowym rankingu witryn według miesięcznej liczby odsłon również nie odnotowano znaczących zmian na czołowych pozycjach. Pierwsze miejsce należy do Allegro.pl z 3 458 339 690 odsłon, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z lutym, kiedy to największy serwis aukcyjny miał 3 203 156 407 odsłon. Serwis travian3.pl, który w lutowym rankingu znajdował się na pozycji 10 z 437 112 211 odsłon, w marcu znalazł się na miejscu 8 z 648 512 300 odsłon.