eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Megapanel: serwisy tematyczne I 2010

Megapanel: serwisy tematyczne I 2010

2010-03-30 00:40

Megapanel: serwisy tematyczne I 2010

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (19)

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawiły zestawienie kategorii z drzewka tematyczno-funkcjonalnego za styczeń 2010 roku.

Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne XII 2009

Wraz z publikacją styczniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wprowadzone zostały zapowiadane zmiany w sposobie prezentacji danych. Polegają one na dodaniu trzech nowych wskaźników oglądalności (plików cookies z Polski, plików cookies zagranicznych oraz ich sumy) oraz, w przypadku witryn nieaudytowanych, podawaniu jedynie podstawowych parametrów, takich jak liczba użytkowników (real users), zasięg czy współoglądalność.

BIZNES, FINANSE, PRAWO

W kategorii „Biznes, finanse, prawo” nowy rok przyniósł sporo zmian w drugiej części zestawienia. Jeśli zaś chodzi o początek, na pierwszym miejscu króluje Grupa Onet.pl z 21,97 proc. zasięgiem (19,67 proc. w grudniu), na drugim znajduje się Grupa Money.pl z 19,27 proc. zasięgiem (15,05 proc. w grudniu), a trzecią pozycję nadal utrzymuje Grupa Infor z zasięgiem 15,66 proc. (13,56 proc. w grudniu). W styczniu uwagę zwraca awans nf.pl z miejsca 16 w grudniu na 12 oraz spadek Grupy Społeczności.pl (w grudniu określanej jako Grupa Media2.pl) z miejsca 12 na 16. Podobną „zamianę” miejsc uskuteczniły również witryny wirtualnemedia.pl oraz biznesforum.pl, przy czym pierwsza odnotowała spadek o 2 oczka a druga wzrost. W zestawieniu mamy także jedną nowość. Chodzi mianowicie o portal podatki.biz na miejscu 18. Tym samym Grupa Mediarun.pl, zajmująca w grudniu pozycję 20, w styczniu wypadła z zestawienia.
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI

W kategorii „Budownictwo i nieruchomości” rok 2010 przyniósł sporo zmian. Pierwszą z nich jest wymiana lidera zestawienia. Grupie Gazeta.pl z zasięgiem 8,41 proc. udało się pokonać Grupę Murator, której zasięg w styczniu wyniósł 8,31 proc. Tym samym przeskoczyła ona na miejsce pierwsze, a Murator spadł na drugie. Z kolei Grupa Allegro.pl bez zmian utrzymała się na miejscu 3. Ponadto rzuca się w oczy nagły spadek Grupy Wirtualna Polska z miejsca 4 w grudniu na 9 oraz awans Grupy Oferty.net z pozycji 10 na 5.

E-COMMERCE
W kategorii „E-commerce” zniknęła z zestawienia porównywarka ceneo.pl, która w grudniu zajmowała pozycję drugą. Zmiana ta spowodowana jest włączeniem jej pod skrzydła Grupy Allegro, do której zresztą należy. Tym samym pierwsza trójka wygląda następująco: 1. Grupa Allegro.pl (bez zmian), 2. nokaut.pl (miejsce 3 w grudniu), 3. Aukcjoner.pl (miejsce 7 w grudniu). Poza tym można jeszcze wspomnieć o awansie Grupy Ebay z miejsca 10 na 7 oraz Grupy o2.pl z miejsca 15 na 12. Warto także zwrócić uwagę na miejsce ostatnie styczniowego rankingu, gdzie zadebiutował jeden ze światowych molochów kategorii e-commerce – Grupa Amazon.

 

1 2 ... 7

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: