eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Delikatesy internetowe: jakie opłaty za dostawy?

Delikatesy internetowe: jakie opłaty za dostawy?

2010-03-30 00:11

Działające w Polsce spożywcze sklepy internetowe przyjęły bardzo różne zasady pobierania opłat za dostawy. Nowi gracze wcale nie są skorzy do wprowadzania darmowych dostaw.

Przeczytaj także: E-delikatesy: Alma najtańsza w II 2010

Uruchomiony kilka dni temu przez grupę Sobiesława Zasady sklep internetowy Galio.pl wprowadził bardzo prosty system opłat za dostawy. Sklep działa na razie na terenie Warszawy i okolic, dostawy realizuje za pośrednictwem siostrzanej spółki Frisco.pl, która również zajmuje się sprzedażą artykułów spożywczych przez internet, ale ma wyższe ceny od Galio.pl i działa na terenie całej Polski. Produkty zakupione w Galio.pl dowiezie więc specjalistyczny samochód z logo Frisco.pl Opłata zawsze wynosi 25 zł, bez względu na wartość zakupionych produktów.

- Nasze samochody są przystosowane do przewozu produktów schłodzonych i mrożonych, gwarantujemy najwyższą jakość dostawy – mówi Agnieszka Zaręba z Frisco.pl

Inne zasady obowiązują we Frisco.pl. Dostawa może być bezpłatna, gdy na terenie Warszawy i okolic kupimy artykuły za ponad 150 zł przy pierwszym zamówieniu i za ponad 200 zł przy każdym następnym. Poza Warszawą zakupy z Frisco.pl dostarcza firma kurierska Siódemka. Jak zapewnia przedstawicielka sklepu, przy zakupach o większej wartości dostawa realizowana przez Siódemkę też może być bezpłatna.

Ale produkty z Frisco.pl są droższe niż z Galio.pl. Wychodzi na to, że cena za dostawę jest po prostu wliczona w cenę każdego artykułu. Przy zakupach za około 150-200 zł łączny koszt produktów i dostawy z Galio.pl i Frisco.pl jest bardzo podobny.

Opłaca się robić duże zakupy w Almie 24

Wśród innych spożywczych sklepów internetowych prosty sposób rozliczania dostaw ma sklep A.pl. Przy zakupach o wartości do 150 zł zapłacimy 20 zł za dostawę. Płatna jest też dostawa ekspresowa, w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia. Opłata wynosi w tym przypadku 40 zł.

Działające na obszarze kilku miast (Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Warszawa, Wrocław) sieciowe delikatesy e-PiotriPawel.pl dostarczą zakupy tylko wtedy, gdy ich wartość przekracza 100 zł. Przy zamówieniu do 149,99 zł zapłacimy za dostawę 15 zł, a za zakupy o wartości od 150 do 249,99 zł – 10 zł. Gdy zamówimy artykuły za ponad 250 zł, dostawa jest bezpłatna. Wtedy się opłaci, bo ceny w internetowym Piotrze i Pawle są takie same, jak w fizycznie istniejących sklepach. Dziwnym wynalazkiem jest natomiast robienie zakupów on-line i osobiste ich odbieranie. Jest taka możliwość w Warszawie, trzeba po zamówione zakupy osobiście się udać do galerii handlowej Blue City.

Najbardziej skomplikowany system pobierania opłat za dostawę zakupów ma Alma 24. W obszarach takich jak Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Śląsk, Poznań i Podhale, w zależności od dnia tygodnia, pory dnia i czasu dostawy, opłata może wynosić 19,89 zł, 9,9 zł, 4,9 zł albo nic. Zakupy na kwotę ponad 200 zł w Almie 24 są zawsze dowożone bezpłatnie, a te o wartości do 50 zł kosztują dodatkowe 19,89 zł. W przedziale od 50 do 200 zł nigdy nie wiadomo, na jakie opłaty trafimy. W niedziele w godzinach od 15.00 do 17.00 zakupy o wartości ponad 100 zł mogą być dowiezione bezpłatnie, ale te same zakupy w inny dzień tygodnia i o innej porze zostaną obciążone dodatkową kwotą za dostawę. Na terenie całej Polski zakupy z Almy 24 dowiezie kurier UPS za stałą opłatą 24 zł.

Mimo wszystko, biorąc pod uwagę atrakcyjne ceny i niższy niż w Piotrze i Pawle próg dostaw gratisowych, najbardziej zdaniem Handel-netu opłaca się robić zakupy w Almie 24.
Przeczytaj także: Delikatesy internetowe I 2011 Delikatesy internetowe I 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: