Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawiły zestawienie kategorii z drzewka tematyczno-funkcjonalnego za czerwiec 2009 roku.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne V 2009
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
W czerwcowym rankingu witryn z kategorii „Informacje i publicystyka” zmiany nastąpiły już w czołówce. Na pierwszym miejscu króluje Grupa Onet.pl z zasięgiem wynoszącym 40,78 proc. (w maju 35,65 proc.), na drugim znajduje się Grupa Wirtualna Polska, która awansowała o jedno oczko, z zasięgiem 30,15 proc. (w maju 25,74 proc.), a na trzecim Grupa Gazeta.pl, która spadła o jedno oczko w porównaniu do maja, z zasięgiem 29,30 proc. (w maju 28,55 proc.). Ponadto zauważalny jest spadek Grupy Google, z miejsca 9 w maju na 12 w czerwcu, oraz witryny teleman.pl z miejsca 17 w maju na 20 w czerwcu. Szczęście w czerwcu miały za to Grupa Gery i Polskie Radio (wzrosty o 2 oczka w porównaniu do maja). W czerwcu mogą pochwalić się także debiutanci: Pogodynka.pl, która uplasowała się na 16 pozycji oraz meteo.pl na miejscu 19. W porównaniu do maja w pierwszej dwudziestce natomiast nie pojawiły się majowy debiutant polska.pl (miejsce 20 w maju) oraz portal eioba.pl (miejsce 18 w maju).
KULTURA i ROZRYWKA
Czerwiec to kolejny spokojny miesiąc w zestawieniu. Widoczne są wzrosty/spadki o jedno oczko. Na pierwszym miejscu znajduje się niezaprzeczalny lider – YouTube z ponad 50-procentowym zasięgiem, na drugim Grupa Onet.pl z zasięgiem wynoszącym 43,03 proc. (w maju 41,48 proc.), a na trzecim Grupa o2.pl z zasięgiem 38,39 proc. (w maju 36,75 proc.), czyli bez zmian. Poza tym do zestawienia powrócił serwis zylom.com, który w maju nie pojawił się w zestawieniu, a w kwietniu okupywał pozycję 20. Tym samym majowy debiutant bearshare.com (miejsce 20 w maju) zniknął z pierwszej dwudziestki.
MOTORYZACJA
W kategorii „Motoryzacja” również bez rewelacji. Do miejsca 8 włącznie nie ma żadnych zmian w zestawieniu w porównaniu do maja. Jedyną zmianą rzucającą się w oczy jest nagły spadek portalu wroom.pl, z miejsca 15 w maju przy zasięgu 2,62 proc., na pozycję 20 w czerwcu z zasięgiem 1,39 proc. Poza tym nie ma żadnych nowości w czerwcu, ani innych poważniejszych spadków bądź wzrostów.