eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marki rosną nam wszerz

Marki rosną nam wszerz

2007-03-26 13:56

Przeczytaj także: Co-branding: biznesowa wymiana usług


Po przebudowie całej architektury marki Fantasia konsumentom łatwiej jest kojarzyć dany produkt z konkretnymi cechami i benefitami – soczystą owocowością czy inspirującymi do poszukiwań nowych, smakowych doznań dodatkami. Podział na dwie linie ułatwił im dokonanie wyboru oraz skrócił czas dotarcia do swojego ulubionego smaku. Firmie Danone umożliwił poszerzenie kategorii użytkowników Fantasii – zarówno o konsumentów lekkich jogurtów owocowych, jak i koneserów produktów deserowych.

Co-branding na krzywej rosnącej

Obok stosunkowo nowej na naszym rynku strategii rozszerzania marki pojawiła się zupełnie świeża strategia co-brandingu, czyli łączenie się w jednej ofercie dwóch lub więcej dobrze znanych marek (według Kotlera). Debiutujący na półce chłodnych deserów Duett to produkt powstały pod patronatem dwóch dobrze znanych marek: Danone – specjalisty z zakresu deserów mlecznych oraz Wedel – maestra czekolady. Takich praktyk na rynku zapewne pojawi się więcej, czerpanie tego, co najlepsze z dwóch marek i miksowanie w jednej ofercie może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Ten temat został szerzej przez nas opisany w grudniowym numerze „Marketingu w Praktyce” w artykule pt. „Brand romance”.

Obecnego procesu dojrzewania rynku nie da się zatrzymać, nie ma on już takiej chłonności nowych marek, jaką miał w nieodległej przeszłości. Nie można oczywiście zakładać, że na rynku nie będą pojawiały się nowe brandy i będziemy obserwować jedynie proces zanikania marek. Nowe technologie, zmiany stylów życia, pojawianie się nowych potrzeb, odkrywanie nowych grup docelowych itp., wszystko to pobudza producentów do tworzenia nowych produktów i usług, a co za tym idzie, także zupełnie świeżych marek. Nie można zapomnieć także o międzynarodowych markach, które także wraz z przemianami zachodzącymi w Polsce zauważają potrzeby zaistnienia również i na tym rynku.


Magdalena Kuśmierz, Junior Research&Strategy Manager, PND Futura. magdalena.kusmierz@pndfutura.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
Przeczytaj także: Branding - budowanie marki Branding - budowanie marki

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Magdalena Kuśmierz / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: