Nowi pracownicy stanowią zagrożenie dla firmy
2007-03-25 03:11
Przeczytaj także: Polskie firmy nie dbają o dane w chmurze
Kwestia zaufania?
Jak podkreśla McAfee, firmy zdają sobie sprawę z zagrożeń jakie stwarzają źle wyszkoleni pracownicy. Jednakże firmy muszą bardzo ostrożnie wzmacniać kontrolę. 72% pracowników zdaje sobie sprawę, że jest monitorowanych przez pracodawców. W tym samym czasie 29% ankietowanych wierzy, że taka sytuacja buduje zaufanie, a 28% uważa, że jest wręcz przeciwnie.
Poziom zabezpieczeń szczególnie wobec nowych pracowników może wpływać na sposób w jaki firma radzi sobie z wprowadzeniem ich w codzienną pracę. Kluczem w tej sytuacji jest utrzymanie równowagi pomiędzy kontrolowaniem aktywności pracownika, uszanowaniem jego autonomii i utrzymaniem otwartych i zdrowych relacji na linii zatrudniony – pracodawca. Zaufanie jest jedną z najbardziej cenionych wartości w miejscu pracy – a przez niewłaściwe procedury pracodawcy mogą je bezpowrotnie utracić.
McAfee radzi..
Wnioski płynące z badania pozwalają sformułować pięć najważniejszych porad które mogą być początkiem bezpiecznej firmy:
- Zadbaj o podstawy: upewnij się że istniejące materiały wprowadzające są odpowiednio przygotowane, to pozwoli Ci znacznie zredukować poziom ryzyka w długofalowym podejściu do biznesu.
- Musisz zrozumieć percepcję bezpieczeństwa Twoich pracowników: oceń poziom edukacji Twoich pracowników w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa takich jak na przykład praca zdalna, lub rozsyłanie niechcianej korespondencji.
- Wprowadź jasne zasady odpowiedzialności: Zacznij od oceny ryzyka poprzez odświeżenie pojęcia odpowiedzialności Twoich pracowników. Wskaż gdzie leżą odpowiednie granice – na początku pomogą Ci w tym rządowe strony WWW.
- Niezależna analiza: Zaproś niezależnych konsultantów, na przykład partnerów biznesowych lub klientów, do oceny twojego procesu wprowadzającego nowych pracowników. Informacja zwrotna pozwoli Ci ocenić proces i zidentyfikować miejsca, w których należy go usprawnić.
- Mianuj wirtualnych strażników bezpieczeństwa: znajdź odpowiednie osoby, które będą odpowiedzialne za przestrzeganie odpowiednich polityk bezpieczeństwa w kwestii ochrony informacji i świadomości pracowników.
1185 wywiadów online przeprowadzono z osobami odpowiedzialnymi za wprowadzanie nowych pracowników (osoby zarządzające i działy HR). Badane firmy zatrudniają od 50 do 250 pracowników i operują w różnych branżach.
Do pobrania: (w jęz. ang.)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sektor przemysłowy a utrata danych
-
Sektor publiczny a utrata danych
-
Firmy dbają o bezpieczeństwo informacji
-
Kradzież danych: poważne ryzyko biznesowe
-
Bezpieczeństwo danych w firmach 2007
-
Pracownik biurowy a bezpieczeństwo danych firmy
-
Symantec przejmuje Vontu
-
Bezpieczeństwo systemów informatycznych: rodzaje zagrożeń
-
Mobilny pracownik a bezpieczeństwo danych