Telekomunikacyjne Centrum Informacji Konsumenckiej
2007-02-19 00:05
Przeczytaj także: Fałszywe rachunki telefoniczne
W Centrum Informacji Konsumenckiej będzie można uzyskać poradę m.in.:- jak reklamować rachunek telefoniczny,
- na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do Internetu,
-
czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki, - jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.
Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji, jeśli sprawa będzie spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości postarają się podać informację do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.
Zorganizowanie Centrum Informacji Konsumenckiej jest wynikiem dużej liczby pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych do UKE, zarówno na piśmie, elektronicznie jak i telefonicznie. Wielu użytkowników tych usług podkreśla potrzebę istnienia rzetelnego i obiektywnego źródła informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych. Klienci zwracający się z pytaniami i wątpliwościami do biur obsługi klienta operatorów nie zawsze są kompleksowo informowani, a zdarza się, że udzielane przez różnych pracowników informacje w tej samej sprawie są sprzeczne.
Stworzenie CIK powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów.
Opłata za połączenie z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE zgodnie z cennikiem operatora.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
-
Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz
-
UKE wspiera konsumentów
-
UKE a rynek usług pocztowych 2006-2011
-
Piramidy finansowe, oszustwa na rynkach Forex i kryptowalut. Gdzie szukać pomocy?
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
-
Czy prawo do naprawy pobudzi europejską gospodarkę o obiegu zamkniętym?
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
-
Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź