eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zadowolenie Polaków z pracy

Zadowolenie Polaków z pracy

2006-12-12 00:18

Przeczytaj także: Satysfakcja Polaków z pracy 2010


Uczestnicy badania zostali poproszeni również o dokonanie oceny poziomu satysfakcji z poszczególnych aspektów pracy. Podobnie, jak w roku 2005, respondenci bardzo korzystnie oceniali relacje interpersonalne w miejscu pracy. Zdecydowana większość jest zadowolona z kontaktów ze współpracownikami (97,1 proc.), nieco niższy odsetek pozytywnie ocenia relacje z bezpośrednim przełożonym (88,5 proc.). Mniej korzystnie wypadła w badaniu ocena wynagrodzenia. Zadowolona z jego wysokości jest ponad połowa ankietowanych (55,5 proc.). W porównaniu z rokiem ubiegłym pracownicy są mniej obciążeni pracą, przede wszystkim rzadziej uznają swoją pracę za męczącą.

Jak pokazują dane pochodzące z badania „Satysfakcja pracowników 2006”, pracownicy zadowoleni z wykonywanej pracy kierują się inną motywacją niż ci, którzy są z niej niezadowoleni. W przypadku pierwszej grupy czynnikami motywującymi do pracy jest zgrany zespół oraz możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego. Niezadowolone osoby, przed odejściem z pracy powstrzymuje natomiast przewidywanie negatywnych konsekwencji takiej decyzji – trudności ze znalezieniem nowego miejsca zatrudnienia oraz problemów finansowych.

„Regularne monitorowanie poziomu satysfakcji pracowników odgrywa istotną rolę w skutecznym zarządzaniu personelem” – mówi Dominika Kowalczyk z IIBR. „Znajomość poziomu zadowolenia pracowników pozwala na określenie obszarów problematycznych i wprowadzanie niezbędnych działań korekcyjnych, a w konsekwencji zapobiega pogłębianiu się poczucia niezadowolenia osób zatrudnionych. Wyniki badania sugerują, że w okresie dużego zainteresowania wyjazdami do pracy za granicę, o zadowolenie pracownika należy dbać ze szczególną troską”.

„Coraz częściej na rynku pracy warunki zatrudnienia zaczynają dyktować pracownicy. Dlatego pracodawcy powinni ze szczególną uwagą śledzić informacje na temat ich potrzeb, a także poziomu satysfakcji z wykonywanej pracy. Tylko w ten sposób będą mogli w efektywny sposób zarządzać zespołem, a tym samym całą firmą” – komentuje Przemysław Gacek, prezes Pracuj.pl.

Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano metodą CAWI między 11 października a 2 listopada 2006 roku. W badaniu uczestniczyło 4715 pracowników średnich i dużych przedsiębiorstw.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: