eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wynagrodzenia w branży PR

Wynagrodzenia w branży PR

2006-12-01 00:53

Przeczytaj także: Zarobki w branży PR 2008

fot. mat. prasowe

Porównanie zarobków w województwach.

Porównanie zarobków w województwach.

Wśród dodatkowych gratyfikacji respondenci najczęściej wymieniali telefon służbowy (427 wskazań). Na drugim miejscu znalazły się szkolenia zewnętrzne (250 wskazań), a za nimi ubezpieczenie medyczne (240 wskazań). Prawie równą liczbę wskazań uzyskały wyjazdy integracyjne (226) oraz posiadanie laptopa/pda (227). Szkolenia wewnętrzne jako dodatkową gratyfikację na swoim stanowisku wskazało 165 respondentów, a 147 dofinansowanie do edukacji. Część wynagrodzenia PR-owców stanowią premie, jednak prawie 17 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie otrzymuje jej w ogóle. Podobny odsetek - 14,22 proc. - przyznał, że w ogóle nie dostał podwyżki.

Według zebranych danych, umowa o pracę na czas nieokreślony jest formą zatrudnienia 55,43 proc. respondentów. 20,34 proc. jest zatrudnionych na umowę o pracę na czas określony, a prawie 12 proc. (11,96 proc.) prowadzi własną działalność gospodarczą. Kontrakt managerski podpisało 2,48 proc. respondentów. Większość respondentów (40.10 proc.) swój poziom zadowolenia z wynagrodzenia w skali od 2 do 5 oceniło na 3. Prawie 36 proc. (35,84 proc.) wybrało 4, a 15,71 proc. – 2.

„Badanie dotyczące wysokości zarobków w PR buduje przejrzystość branży, a tym samym sprzyja inicjatywom podejmowanym przez reprezentację środowiska zawodowego" –podsumował Rafał Czechowski, prezes PSPR-u. -"Wyniki badania mówią wiele o pozycji specjalistów PR w firmach, pozwalają domniemywać, jaka jest aktualna kondycja agencji. Informacja o średniej wysokości zarobków pozwala nam też łatwiej oceniać pozycję naszej profesji wśród innych zawodów. Budująca jest dla mnie liczba respondentów – może świadczyć o rosnącej chęci uczestnictwa w życiu branży wśród osób do tej pory bardziej pasywnie nastawionych do podobnych inicjatyw”.

Natomiast zestawiając wyniki badania z wiedzą o płacach w agencjach reklamowych Witold Szram, Client Service Director w agencji reklamowej McCann Erickson, powiedział, „że średnia zarobków w branży public relations jest niższa. Wynika to z faktu, że PR nie odnalazł jeszcze swojego miejsca w całym miksie marketingowym i marketerzy wolą przeznaczać większość swoich budżetów na inne sposoby komunikacji, co naturalnie przekłada się na wynagrodzenia.”

Informacje o badaniu
Prośba o wzięcie udziału w badaniu o wynagrodzeniach w branży PR została wysłana do specjalistów ds. komunikacji znajdujących się w bazie PRoto. Ankietę umieszczoną na serwerze wypełniło 720 osób, a wyniki opracowano na podstawie 655 prawidłowo wypełnionych formularzy. Badanie będzie przeprowadzane cyklicznie raz do roku.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: