eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czego pragną konsumenci? Kantar przedstawia trendy na 2024 rok

Czego pragną konsumenci? Kantar przedstawia trendy na 2024 rok

2024-01-30 10:53

Czego pragną konsumenci? Kantar przedstawia trendy na 2024 rok

Konsumenci poszukują ukojenia © Jürgen Rübig z Pixabay

Pojawiła się najnowsza odsłona opracowania Kantar Global MONITOR 2024, a w nim informacje odnośnie trendów konsumenckich oraz ich implikacjach dla świata marketingu i komunikacji. Okazuje się, że w nadchodzących miesiącach na zachowania konsumentów wpływać będą takie kwestie jak poszukiwanie ukojenia i bezpieczeństwa.

Przeczytaj także: Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jakie funkcje i role muszą spełniać produkty i usługi, których poszukują konsumenci?
  • Jak duża jest wśród konsumentów skłonność do ryzyka?
  • Z jakich powodów aż 2/3 globalnych konsumentów straciło zaufanie do organizacji?

Kilka liczb:


  • 68% Świat staje się coraz bardziej nieprzewidywalny
  • 57% Martwię się rosnącymi kosztami życia
  • 72% Niepokoi mnie ryzyko katastrof naturalnych
  • 59% Globalizacja ma pozytywny wpływ na mój kraj
  • 70% Zróżnicowanie kultur i idei jest konieczne dla rozwoju mojego kraju
  • 72%Technologia pozwala mi iść do przodu

Brak poczucia pewności wynikający z kryzysów, przechodzi w stan permanentny. Odpowiedzią na to jest przybranie na znaczeniu potrzeb związanych z ukojeniem i bezpieczeństwem

fot. Jürgen Rübig z Pixabay

Konsumenci poszukują ukojenia

Poszukujemy produktów i usług, które pozwalają nam się uspokoić, zrelaksować, zadbać o siebie. W trudnych czasach lubimy sprawiać sobie drobne przyjemności.


Ukojenie


Poszukujemy produktów i usług, które pozwalają nam się uspokoić, zrelaksować, zadbać o siebie. W trudnych czasach lubimy sprawiać sobie drobne przyjemności. Rośnie znaczenie takich wartości życiowych, jak empatia, uważność.

Na codzienny stres często też reagujemy ucieczką, np. nostalgią za czasami dzieciństwa i beztroski. Rośnie korzystanie z urządzeń mobilnych w celu oglądania telewizji i streamów, przybywa graczy – uciekamy w kierunku łatwo dostępnej rozrywki.

Uspokojenie łączy się również z rosnącą potrzebą wspólnotowości i empatii. 67% chciałoby mieć wokół siebie więcej ludzi, na których można liczyć (60% w 2018).

Bezpieczeństwo


Utrzymuje się niechęć do podejmowania ryzyka, 66% w 2023, vs 58% w 2018. Skłonność do oszczędzania i poszukiwania okazji pojawia się coraz silniej wśród konsumentów z pokolenia Millenialsów i Zetek. Ponad połowa z nich twierdzi, że bacznie przygląda się swoim rachunkom.

Ochrona własnej prywatności zawsze była wysoko w rankingu wartości życiowych, ale w ostatnim czasie jeszcze silniej wzrosła. Ludzie częściej obawiają się, gdzie trafiają ich dane osobowe i co się z nimi dzieje. 85% chce więcej zrobić, aby ochronić swoją prywatność w świecie cyfrowym, a 65% konsumentów globalnie straciło zaufanie do organizacji ze powodu wykorzystania AI. W świecie ryzyk i potrzeby bezpieczeństwa rośnie siła zachowania własnej kultury, stylu życia i tradycji.
Globalne trendy oraz ich lokalne manifestacje stają się coraz bardziej istotnym źródłem informacji dla biznesu. Wiedza o nich pomaga firmom skutecznie nawiązywać interakcje z konsumentami, utrzymać ich uwagę i budować zaufanie. Kantar Global MONITOR wspomaga Klientów w zrozumieniu kluczowych trendów i ich lokalnych przejawów, a także w identyfikacji sygnałów rynkowych dotyczących przyszłych innowacji. Narzędzie to wspomaga procesy rozwoju nowych produktów i usług, oraz wspiera budowanie kompetencji foresightowych w zespołach.” - Komentuje wnioski płynące z Kantar Global MONITOR Robert Krosnowski, Strategic Consulting Director w Kantar Insights.

O projekcie Global MONITOR
Globalny projekt doradczy oparty o dane z badań ilościowych (36 000 wywiadów, 28 rynków, w tym Polska, respondenci w wieku 13+) wzbogacony o obserwacje, analizy i interpretacje Cultural Streetscapers – osób, które na co dzień w różnych zakątkach świata poszukują innowacji i manifestacji trendów. Global Consumer Trends dostępny jest w formie dedykowanego opracowania, a sam dostęp do wszystkich danych źródłowych Kantar Global MONITOR (możliwość analiz 5 lat wstecz) i raportów (w tym Global Consumer Trends) możliwy jest w formie rocznej subskrypcji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: