2022-10-24 11:42
Colliers podsumował III kwartał 2022 na polskim rynku handlowych © pixabay.com
Przeczytaj także: Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
Małe centra handlowe o profilu zakupów codziennych wciąż wiodą prym, co potwierdza fakt, że w III kwartale na całą nową podaż złożyło się oddanie ośmiu tego typu obiektów – Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers.
fot. pixabay.com
Colliers podsumował III kwartał 2022 na polskim rynku handlowych
Po oddaniu do użytku 72,7 tys. mkw. GLA zasoby powierzchni handlowej w Polsce zwiększyły się do 12,57 mln mkw. GLA w ramach 592 centrów - wynika z danych Colliers.
Widzimy, że Polska pozostaje atrakcyjna dla inwestorów i właścicieli światowych marek. W minionych trzech miesiącach swoje debiuty ogłosiły m.in. marka odzieżowa Uniqlo oraz nowy koncept klubów fitness dla mniejszych miast CityFit Blue. Z kolei Adidas otworzył w Domach Towarowych Wars Sawa Junior swoją pierwszą w Europie Środkowo-Wschodniej flagową placówkę – wymienia Wojciech Wojtowicz, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers.
Debiuty nowych marek to dobry znak dla centrów handlowych, które ucierpiały w dobie pandemii i czasach świetności robienia zakupów online. Wyniki badania potwierdzają, że rynek centrów handlowych powoli dźwiga się z zapaści, jaką przeszedł w latach 2020-2021, wykazując spadek pustostanów do 4,7% na ośmiu głównych polskich rynkach w porównaniu do 5,2% w analogicznym okresie ubiegłego roku – dodaje Katarzyna Michnikowska.
W duchu mody na ekologię w wielu sklepach pojawiają się także automaty do segregacji opakowań. Tego typu inicjatywy podejmują między innymi Rossmann czy Lidl. Z kolei sieci takie jak 4F, CCC, Intersport, czy centra handlowe jak Blue City w Warszawie, instalują „ubraniomaty”, czyli urządzenia do odbioru używanej odzieży przeznaczonej na cele charytatywne – mówi Wojciech Wojtowicz.
oprac. : eGospodarka.pl
Parki handlowe i centra convenience zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
Parki handlowe i centra convenience z rekordem w 2022 roku?
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
Obroty w centrach handlowych wróciły do poziomu z 2019 roku
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
Sklepy dyskontowe na fali popularności
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wynagrodzenia 2022. Najwyżej i najniżej opłacane branże
Szybka sprzedaż dużego mieszkania problematyczna w 2023 roku?
W branży budowlanej przybywa dłużników
Cena akcji Meta Platforms +23,28 proc.
W 2023 roku utrzymał się mniejszy popyt na kredyty mieszkaniowe
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w IV kw. 2022 r.
Zmiana pracy w 2023 r. to ostatnia wypłata niższa nawet o 300 zł