eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021

Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021

2021-07-21 12:24

Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021

Nastroje konsumentów się poprawiły © MG - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu 2021 roku polepszyły się nastroje konsumentów. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.

Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w czerwcu 2021 nieco gorsze

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5 i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2021 r.


Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju, obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 2,3 p. proc., 1,8 p. proc. i 1,7 p. proc.).

Wartość wyższą osiągnęła również ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,8 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.).

W odniesieniu do lipca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 0,1 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2021 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,2.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 1,4 p. proc.). Wzrosty o 0,8 p. proc. wystąpiły także dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.).

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 5,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.

Dla 82,0% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: