eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?

Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?

2020-10-16 00:22

Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?

Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce? © hvoenok - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Popularność zakupów online rośnie już od lat, a wybuch pandemii jedynie przyczynił się do intensyfikacji tego zjawiska. W Polsce szczególnym zainteresowaniem kupujących cieszą się platformy sprzedażowe jak Allegro czy OLX. Pytanie jednak, czy w związku z planowaną w naszym kraju ekspansją Amazona, ich znaczenie na polskim rynku e-commerce nie zacznie drastycznie się kurczyć. A może pojawienie się światowego giganta spowoduje rewolucję w całej branży handlowej?

Przeczytaj także: Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów

Jak czytamy w komunikacie z opracowanego przez Inquiry raportu „Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu”, Amazon w wielu krajach jest już bezapelacyjnym liderem i to nie tylko na rynku e-commerce, ale również w całej branży handlowej.

Tak jest np. w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji. Ponad połowa konsumentów z tych krajów deklaruje, że w ostatnim czasie zakupów dokonała właśnie na platformie Amazon, co plasuje ją na 1. pozycji wśród innych firm handlowych.

A jak jest w Polsce? Nad Wisłą bezapelacyjnym numerem 1 wśród platform sprzedażowych jest Allegro, rozpoznawane przez niemal wszystkich internautów dokonujących zakupów online. Na drugim miejscu plasuje się platforma ogłoszeń lokalnych OLX (85%). Kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com.

Amazon plasuje się dopiero na 6. pozycji, ustępując miejsca Aliexpress. Znajomość tej marki deklaruje 65% konsumentów, a co 7. osoba z tej grupy choć raz dokonała zakupów za pośrednictwem tej platformy.

W opinii klientów Allegro zdecydowanie wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki. Czy jednak tę pozycja uda się utrzymać?

fot. mat. prasowe

Zakupy na platformach e-commerce

W Polsce zdecydowanie największą popularnością cieszy się Allegro.


Jak zmieni się polski rynek e-commerce? Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla:
Spośród osób, które znają markę Amazon, już ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce, a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl. Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie.

„Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu” - raport Inquiry, październik 2020. Badanie zrealizowane metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: