eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 4 główne trendy w HR 2018

4 główne trendy w HR 2018

2018-02-21 10:31

4 główne trendy w HR 2018

HR © WrightStudio - Fotolia.com

Tym, co dziś w największym stopniu determinuje kierunek prac działów HR, jest m.in. testowanie nowych rozwiązań rekrutacyjnych oraz podejmowanie starań w kierunku uzyskania większej transparentności w procesie rekrutacji. Z badania zrealizowanego przez GoldenLine wynika również, że w bieżącym roku rekruterom coraz trudniej będzie się obyć bez direct search, a brak strategii employer branding skutecznie może im udaremnić pozyskiwanie i utrzymanie kadr.

Przeczytaj także: Rola działu HR w obecnych czasach

#1 Poszukiwanie nowych rozwiązań w rekrutacji


Jak dowodzi zrealizowane przez GoldenLine badanie, większość pracowników działów spodziewa się, że w tym roku rekrutacja pracowników będzie bardziej czasochłonna (64% wskazań) i kosztowniejsza (51%) niż w minionym roku. Ze względu na dobrą koniunkturę gospodarczą firmy planują na ten rok wzmożenie działań rekrutacyjnych - takiej odpowiedzi udzieliło 63% badanych. Intensyfikacja działań w zakresie poszukiwania pracowników wymusza testowanie nowych metod rekrutacji, które znacznie wykraczają poza tradycyjne ogłoszenie o pracę. 43% ankietowanych planuje poświęcić rekrutacji więcej czasu, a 59% - zwiększyć nakłady na poszukiwanie i testowanie nowych metod rekrutacji.

#2 Direct search wchodzi do niezbędnika narzędzi rekrutera


3 na 4 rekruterów deklaruje, że w bieżącym roku korzystać będzie z pozyskiwania pracowników metodą direct search. Okazuje się zatem, że direct search to już nie ostatnia deska ratunku dla rekruterów, ale standardowe narzędzie do prowadzenia skutecznych procesów rekrutacyjnych. Serwis GoldenLine oferuje nie tylko dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów, gdzie pracodawca samodzielnie może wyszukać i skontaktować się z wybranymi kandydatami, ale również usługę rekrutacyjną Jobile, gdzie direct search w imieniu pracodawcy wykonuje doświadczony HR Researcher.

fot. WrightStudio - Fotolia.com

HR

Jak wynika z badania GoldenLine, rok 2018 będzie okresem testowania nowych rozwiązań rekrutacyjnych oraz dążenia do większej transparentności w procesie rekrutacji.


#3 Większa transparentność w rekrutacji


Rynek pracownika wymusza też większą transparentność w procesie rekrutacji. Jak wynika z badania GoldenLine, w 2017 roku 38% badanych podawało widełki wynagrodzeń w wybranych ofertach pracy, zaś w 2018 widełki wynagrodzeń w wybranych ofertach pracy planuje podawać 45% z nich. Zarazem w 2018 roku 13% badanych planuje podawać widełki wynagrodzeń w każdym ogłoszeniu o pracę (dla porównania 9% badanych deklaruje, że podawało widełki w każdym ogłoszeniu w 2017 roku).

Większa otwartość będzie również tematem wiodącym w samej komunikacji z kandydatami. 47% badanych rekruterów chce w tym roku poświęcić więcej czasu na komunikację z kandydatem, a 39% zamierza spędzić więcej czasu na przygotowaniu feedbacku dla kandydata. Transparentność obejmie również kandydatów - ponad 80% rekruterów deklaruje, że w tym roku przed zatrudnieniem kandydata sprawdzi jego profil zawodowy na serwisach rekrutacyjnych lub społecznościowych. Warto więc będzie zadbać o aktualny profil zawodowy na GoldenLine.pl, jak i o właściwe ustawienia prywatności w naszych prywatnych kanałach social media.
“W 2018 roku bez wątpienia czeka nas postępująca transparentność na rynku pracy. Aby prowadzić skuteczne rekrutacje, pracodawcy będą musieli postawić na większą otwartość w relacjach z kandydatami” - komentuje Karol Traczykowi, Prezes GoldenLine. “W procesach rekrutacyjnych cały czas brakuje wymiany informacji. Pracodawcy nie wiedzą z jakiego powodu kandydaci nie aplikują zaś kandydaci, dlaczego nie są zapraszani do kolejnego etapu. W 2018 roku priorytetem będzie położenie akcentów właśnie na wymianę informacji zwrotnych i komunikację między rekruterami a kandydatami oraz na większą transparentność całego procesu rekrutacyjnego” - dodaje Traczykowski.

#4 Strategiczne podejście do employer brandingu


Ponad połowa badanych deklaruje, że na działania z zakresu employer brandingu przeznaczy w tym roku więcej pieniędzy, a ponad 58% badanych również więcej czasu. Rośnie również rola strategicznego podejścia do budowania wizerunku pracodawcy, 40% badanych deklaruje, że ich firma ma już taką strategię, a 35% badanych planuje stworzyć strategię employer branding w tym roku.
“W 2018 roku nadal będziemy obserwować rosnące zainteresowanie działaniami z zakresu employer branding. Pracodawcy skupią uwagę przede wszystkim na komunikacji wewnętrznej, programach rozwoju i ograniczaniu rotacji, która w Polsce jest relatywnie wysoka.” - komentuje Adam Wąsik z Pracowni EB GoldenLine. “Aby te działania były skuteczne, konieczne będzie stworzenie klarownej strategii employer brandingowej, której celem będzie m.in. spójny wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny firmy jako pracodawcy. W marketingu rekrutacyjnym zapewne będziemy obserwować coraz większą transparentność organizacji. Będzie się to przejawiać choćby jawnością wynagrodzeń w ofertach pracy czy pokazywaniem autentycznej kultury organizacyjnej.” - dodaje Wąsik.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: