eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Black Friday - prawdziwe okazje czy ściema?

Black Friday - prawdziwe okazje czy ściema?

2017-11-29 09:45

Black Friday - prawdziwe okazje czy ściema?

Black Friday © nito - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przełom listopada i grudnia to czas prawdziwej gorączki zakupowej. Black Friday, Cyber Monday, a także Dzień Darmowej dostawy to momenty, gdy galerie handlowe pękają w szwach, a serwery pracują na pełnych obrotach. Czy jednak okazje prezentowane przez sklepy nie są wyłącznie trickiem po uprzednim podwyższeniu cen?

Przeczytaj także: Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?

Oczywiście nie każdy sklep decyduje się na wzięcie udziału w wydarzeniu Black Friday, a nawet jeśli to robi, jego przeceny nie zawsze dotyczą wszystkich produktów. Czy wówczas są to prawdziwe okazje? Postanowiliśmy sprawdzić poziom cen dla dziesięciu losowo wybranych, bardzo popularnych pozycji w sieci.

fot. mat. prasowe

Ceny wybranych losowo produktów 2 tyg. przed i w Black Friday

W przypadku niektórych towarów ceny w ogóle nie odnotowały zmian, a w niektórych cena wręcz wzrosła.


Jak widać, w przypadku niektórych towarów ceny w ogóle nie odnotowały zmian (telewizor LG, aparat Nikon czy zegarek Daniel Wellington). Jednak już w przypadku takich produktów jak słuchawki Sennheiser czy Sony PlayStation 4, spadek cen był znaczący (odpowiednio 34,7% i 23,1%). Warto zaznaczyć, że nie zabrakło produktów, gdzie cena wręcz wzrosła (jak w przypadku słuchawek JBL).

Czy Black Friday i Cyber Monday to skuteczne działanie marketingowo-sprzedażowe? Można powiedzieć, że tak. Podobno działający w USA sprzedawcy są w stanie w ciągu tych szczególnych dni zarobić więcej niż przez cały okres pozostałych miesięcy. A Polacy? Okazuje się, że w te dni najchętniej kupujemy artykuły modowe, kosmetyki, sprzęt rtv, agd oraz komputery (dane za 2016 rok).

Chociaż nadal większą świadomością cieszy się w Polsce Black Friday aniżeli Cyber Monday, coraz więcej sprzedawców angażuje się również w to drugie wydarzenie. Nie da się ukryć, że dla sklepów jest to spora szansa, by podnieść jeszcze trochę wyniki finansowe pod koniec roku oraz pozbyć się zalegającego na półkach towaru.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: Black Friday, Czarny Piątek, wyprzedaże, handel, ceny

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: